  • Data: 2009-01-25 14:22:24
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Jan 2009 12:34:51 +0100, Sławomir Szyszło wrote:

    > To by nie miało sensu. Mając kartę z limitem większym od zarobków (lub
    > zbliżonym), nie byłbym w stanie dostać żadnego kredytu, bo przecież wszystko
    > mogę wydać na spłatę karty?

    Może to dotyczy sytuacji, że generalnie bank zakłada, że osoba może mieć
    przyznanych limitów kredytowych maksymalnie na np. 6-krotność zarobków.
    Wówczas liczenie wyglądałoby następująco:
    zarobki = 3 000
    max limit = 3 000 x 6 = 18 000
    posiadane kredyty odnawialne i karty kredytowe = 10 000
    "wolna" zdolność kredytowa = 18 000 - 10 000 = 8 000

    Przy takim liczeniu można uznać, że limit obniżają zdolność o 100% swojej
    wysokości, ale też podstawa wyliczeń jest zupełnie inna.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki