  • Data: 2009-01-25 14:43:29
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> napisał(a):

    > W sumie to dziwi mnie, skad twoje naiwne przekonanie o tym, ze w USA nie
    > dzialaja ludzie z etykieta "miedzynarodowi oszusci podrabiajacy karty
    > bankomatowe"?

    Alez ja nie twierdze, ze fraud w USA nie istnieje. Twierdze, ze nie ma takiej
    paniki w mediach jak w Europie.

    > Sa tylko krajowi? Miedzynarodowi siedza juz w Guantanamo?

    Czesc prez pewien czas siedziala w Polsce, w czasie transferu do/z Guantanamo.
    W ramach, oczywiscie, walki polskiego rzadu "o demokracje i zniesienie wiz do
    USA".

    > Wytwarzanie
    > komponentow i elementow umozliwiajacych zbudowanie "nakladki" na
    > bankomat sa karane smiercia (we wszystkich stanach oprocz Hawajow,
    > Alaski, i 11 innych), co ostatecznie wyeliminowalo ten problem?

    Nie, nie jest. Jest za to system, ktory nie przerzuca odpowiedzialnosci na
    posiadacza karty, tylko na ubezpieczyciela. I w ktorym utrata karty nie
    oznacza utraty rownowartosci 150 Euro, a reklamacja nie ciagnie sie
    tygodniami, jak to wynika z lektury polskich gazet.

    > Bo to, ze zaden bank nie lubi sie chwalic, ze zwinieto mu pieniadze -
    > mniemam, ze wiedziales?

    Mniemasz nieslusznie. W kazdym przypadku, kiedy masowo skradziono numery kart
    bankow, w ktorych mam/mialem konta, na stronie internetowej pojawialy sie
    informacje o tym fakcie. "Chwalily sie" zazwyczaj Visa lub MC, a bank podawal
    do wiadomosci klientow.