    From: "Piotr" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czek nie do zrealizowania.......
    Date: Tue, 8 Oct 2002 14:34:56 +0200

    hmm to możliwe... ale miesiąc temu miałem czek na $50 i WBK BZ udzielilo
    mi takiej informacji , może Pekao SA dla swoich klientów realizuje inkasso
    taniej , dawno nie realizowałem inkassa .Ale
    trzeba jeszcze pamiętać że tam jest różnica czy czek jest gwarantowany taki
    jak Interantional money order czy tez nie jak Personal Money order, tam za
    uzyskanie klarownosci takiego nie gwarantowanego czeku płaci sie kilka $ .
    Piotr

    Użytkownik "Piotr" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co do czeków Bankowych które idą do Inkassa (4 do 6 tygodni czasu na
    > realizację ) to uważaj na prowizję Banku jeśli dobrze zrozumiałem masz
    teraz
    > czek na $25 z taką sumą nawet nie dawaj żadnego czeku nawet Bankowego do
    > Inkassa ponieważ prowizja Banku tutaj i Banku na miejscu w U.S.A. urasta
    > prawie do $25 (jęśli dobrze pamiętam ) , miałem kiedyś dwa czeki Money
    order

    Czy aby na pewno wiesz, o czym piszesz? Pekao SA za inkaso czeku bierze 10
    zl (od nieduzych kwot, wyzej chyba 0,5%). Inne banki tez nie zdzieraja az
    tak, jak piszesz.

    Przemek.