  • Data: 2004-12-31 13:02:38
    Temat: Re: Czek - problem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mojche Swartz" <n...@c...net> writes:

    > Jeszcze raz Ci pisze, ze czeki z IRS to sa specjalne czeki. Ktore moze
    > wplacic TYLKO wlasciciel czeku na konto, WLASCICIELA czeku.

    Wielkie mi specjalne. W Polsce tez takie czeki mozna wystawic, moze
    to zrobic kazdy. I co z tego? Niezbyt wiele. To daje tylko to, ze
    obca osoba nie przyjdzie do banku (czy na inna poczte) i nie dostanie
    gotowki. Ale to juz nie zabezpiecza przed zalozeniem konta na lewe
    papiery i przed zniknieciem z pieniedzmi.

    > Nie ma takiej
    > mozliwosci aby ten czek rozmienila osoba postronna lub wplacila na inne
    > konto. Wowczas dla rozmieniajacego taki czek np. w USA grozi 10 lat
    > wiezienia z mety.

    Wiec musisz sie zdecydowac - albo nie ma takiej mozliwosci, albo grozi
    za to wiezienie. Tyle ze wiezienie to raczej grozi juz po znalezieniu
    sprawcy? W takich przypadkach moze to nie byc proste.

    > Wiec zaden bank ani cash station tego nie przyjmie.

    Jesli bedzie wiedzial ze jest to przekret to moze tak (aczkolwiek
    na Twoim miejscu zapoznalbym sie np. z tym jak terrorysci z 2001/9/11
    zakladali konta). Jesli bank nie bedzie wiedzial, to dlaczego mialby
    nie przyjac?

    Wez takze pod uwage, ze nie musi to byc bank z USA.

    > Polsce tez tego czeku nie rozmieni nikt poza wlascielem, gdyz jaki glupi
    > bank by to przyjal skoro wowczas czek nie zostanie na 100% zrealizowany za
    > granica i zostanie zablokowany a bank straci tylko pieniadze, ktore
    > wyplacil.

    A z jakiego powodu mialby stracic pieniadze (jakie pieniadze?) Dlaczego
    czek nie mialby byc zrealizowany? Czyzby te czeki mialy adnotacje
    w rodzaju "tylko w oddziale banku, na jaki zostal wystawiony"? Albo
    przynajmniej "tylko w USA"?
    --
    Krzysztof Halasa