  • Data: 2004-03-05 14:48:51
    Temat: Re: Czeki i polskie znaki?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Unek" <s...@...pl> wrote in message news:c2a3b2$9ko$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,
    > mam pytanie czy jeśli na czeku (z USA) nie będzie polskich znaków np. w
    moim
    > nazwisku, to czy będę go mógł zrealizować w Polsce?
    tak
    > i jeszcze jedno, jak wygląda procedura skupowania czeku, czy trzeba coś
    > wypełniać, np. skąd pochodzą te pieniadze, etc.?
    > z gory dzieki

    zanosisz czek do banku do inkasa.
    W zależności od banku trwa to około 1 miesiąca, kosztuje kilkadziesiąt
    złotych (np. pekao s.a 10 zł lb 0.25% wartości czeku, w zależności co
    większe). W większości przypadków banki wymagają abyś miał założone konto w
    banku.
    Jeżeli będzie to konto złotówkowe, to przeliczą ci na złotówki, jeżeli
    dolarowe, wówczas zostanie w dolarach.
    W życiu nie pytali się mnie o pochodzenie pieniędzy, no chyba, że nagle
    realizujesz czek na 20000. Wówczas i tak muszą zgłosić taką transakcję.