    From: Krystek <k...@p...space.mailbox>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy dyspozycje bankowe przez telefon są bezpieczne?
    Date: Tue, 15 Mar 2005 19:35:17 +0100

    Krzysztof Halasa napisał:

    > A po co "przecietny Kowalski" ma kogos podsluchiwac?

    Nie przeciętny Kowalski ma kogoś podsłuchiwać, tylko dlaczego ktoś ma go
    podłsuchiwać.

    [...]

    > Z tym ze te koszty sa zdecydowanie mniejsze niz "grube miliony". Cienkie
    > tysiace co najwyzej.

    Och, no i o tym przecież pisałem. Przeciętnego Kowalskiego raczej nikt
    nie będzie podsłuchiwał. Chodzi o to, że jak się bandziory na kogoś
    zawezmą to "zainwestują" w narzędzia umożliwiające im uzyskanie tego,
    czego chcą. Niekoniecznie w wyrafinowane metody podsłuchowe. A polują na
    bogatych. Dlatego też bogaci starają się zabezpieczać, bo są obarczeni
    większym ryzykiem że ktoś na nich "zapoluje", niż przeciętny Kowalski.
    Dlatego to, co napisał Marcin Żyła potraktowałem z lekkim przymrużeniem
    oka. Ludzie obracający dużymi sumami raczej mają świadomość, że ktoś
    może się połasić na te pieniądze. Starałem się też pokazać, że nawet
    przeciętny Kowalski (albo raczej ten bardziej zapobiegliwy) jest w
    stanie dosyć prostymi metodami zabezpieczyć się choćby przed prostym
    podsłuchem. Tak jak jedni montują lepsze zamki do drzwi, tak niektórzy
    zabezpiezenia na linie telefoniczne. Nie ma w tym nic dziwnego.

    K.