eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny? › Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
  • Data: 2005-02-22 23:39:01
    Temat: Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    Od: And <A...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rany, już myślałem że dacie sobie spokój z pomysłami.. :)

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dokument poswiadczajacy cokolwiek nie potrzebuje zawierac zadnego
    > klucza. Potrzebny jest tylko certyfikat, zwykle zreszta skrotu
    > a nie samego dokumentu.

    powtórzę, poczytaj na temat idei Digital ID i zadań jakie ma spełniać.
    Wtedy zrozumiesz dlaczego na karcie będą klucze prywatne (prawdopodobnie
    dwa).

    > Jesli wciaz masz na mysli swoja karte platnicza to nie jest to
    > rownoznaczne z dowodem osobistym, i wyraznie to zaznaczylem.

    mam wciąż na myśli "elektroniczny dowód osobisty", bo takie nazewnictwo
    jest proponowane do stosowania w Polsce.

    > O, posiadasz prawdziwy polski dowod osobisty? Mialem wrazenie ze
    > takich na razie nie wydaja i ze to sa rozwazania w czasie przyszlym?

    Posiadam, choć nie polski, ale "prawdziwy" - czyli identyczny z
    prawdziwym z dokładnością do pewnych właściwości certyfikatów (dla
    odróżnienia od używanych w rzeczywistości).
    W Polsce to oczywiście pieśń przyszłości, ale przygotowania, szczególnie
    podmiotów z branży, już w toku.. :)

    > Mam wrazenie ze masz jedna karte i na tej podstawie myslisz ze
    > wszystkie sa takie same. A nie sa - sa karty, ktore w ogole nie
    > maja kryptografii asymetrycznej (aczkolwiek do Twojego opisu moga
    > pasowac).

    Masz całkowicie mylne wrażenie - kartami zajmuję się zawodowo. A opisuję
    akurat taki typ karty który będzie (na 99%) wykorzystwany przy Digital ID.

    > Gdybys byl laskaw pokazac konkretny blad merytoryczny w moim liscie,
    > to oczywiscie mozemy do tematu wrocic.

    Nie będę łaskaw, może tylko przykłady "kwiatków":
    - "klucze dostępu" do dowodów osobistych
    - PIN, a właściwie jego brak, lub nieznajomość przez właściciela
    - dowód bez klucza prywatnego, ale z certyfikatem

    > A moze uwazasz za niemozliwe takie zdazenie jak np. wystawienie
    > certyfikatow przeznaczonych dla chyba malo znanej firmy Microsoft przez
    > inna malo znana firme Verisign na podstawie żądania wystawienia
    > certyfikatow dostarczonego przez przypadkowe osoby? Jesli to jednak
    > jest mozliwe, to o ile bardziej mozliwe jest takie cos w wykonaniu
    > innej firmy certyfikujacej i w odniesieniu do np. jakiejs "osoby
    > prywatnej", ktora w gruncie rzeczy nawet sama nie jest w stanie
    > specjalnie mocno udowodnic, ze jest tym kim jest naprawde?

    Taaa.. wszystko jest możliwe, ale poczytaj sobie CPS-y poszczególnych
    CA, to może sobie uświadomisz z jakim prawdopodobieństwem.

    PS. już mi się nie chce pisać na ten temat
    --
    == And.
    ==