  • Data: 2016-06-16 08:25:03
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 16 Jun 2016 08:10:09 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Szczerze? Bez "ustawy frankowej" nic się nie ruszy.

    No - ostatnie odkrycie Rzecznika moze troche wplynac na sady,
    przynajmniej w niektorych kredytach.

    > Ta, jak wiadomo, gotowa spoczywa w teczce Beaty Szydło już od wyborów
    > (żeby nie dodać - prezydenckich, bo to AD zaczął festiwal obietnic).
    > Teraz tą "gotową" ustawę trzeba wprowadzić w życie, bo jak się okazuje,
    > czym innym są obietnice, a czym innym - wprowadzenie ich w życie.
    > Ja nie mam wątpliwości, że ta ustawa frankowa w końcu wejdzie w życie.
    > Ale trzeba się będzie nieźle nabalansować - z jednej strony wkurzenie
    > frankowiczów, z drugiej - wkurzą się złotówkowicze, jeśli się okaże, że
    > nie zrobili interesu życia, bo nie wzięli kredytu we frankach.

    Wkurzenie moze byc wieksze, jak wibor podskoczy.

    A to niekoniecznie jest elektorat PIS.

    Najpierw to trzeba poprawic BFG i sprawdzic ktore banki padna :-)

    Ale jak sie Brexit zisci i frank poszybuje, to ustawa moze byc na
    gwalt potrzebna :-)

    Prezydent ma juz kilka gotowych koncepcji.

    > Banki będą stratne, to pewne, lecz rząd musi się nieźle nabiedzić, żeby
    > przygotować taką ustawę, ze którą nie będzie musiał płacić miliardowych
    > odszkodować przed sądami międzynarodowymi (Getin nie ma lekko, bo jest
    > bankiem polskim i nic nie ugra - ale banki z zagranicznymi udziałowcami

    dostep do trybunalow nadal ma

    > będą się powoływać na międzynarodowe umowy o ochronie inwestycji i
    > oczywiście niezbicie wykażą, że franki miały i straciły na tej operacji
    > miliardy).

    To im sie wykaze ze:
    -tych frankow nie podaly w obowiazkowych bilansach, a wiec nie mialy
    -dzialaly niezgodnie z polska ustawa, wiec same sobie winne :-)

    J.