eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    From: "roythekid" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do
    wyciągów?
    Date: Mon, 17 Nov 2003 10:43:07 +0100

    Użytkownik "MSM Płock" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bpa2mp$c9i$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dzięki
    >
    > Tak chodzi o kody kreskowe na wpłatach, ale nie tylko.
    >
    > Jednak po co wydawałem pieniądze na czytnik i nowe
    > książeczki opłat.
    >
    > Zakładanie tysięcy kont w banku to chyba gorsze wyjście.
    >
    > Całkowicie nie widzę jak mógłbym zastosować połączenie
    > przez Internet moich Czynszy z systemem banku, a przede
    > wszystkim nie chciałbym udostępniać bankowi dostępu
    > do moich zasobów.
    > Znając bank zaraz by coś skopali, a ja bym musiał
    > wysłuchiwać krzyków lokatorów.
    >
    > Jak masz coś takiego u siebie to podpowiedz czyje to jest.
> [...]

    Po pierwsze ciekaw jestem jak skanowałeś czytnikiem opłaty wpłacane w innych
    bankach, które dociarały do Twojego macierzystego banku Elixirem, skoro na wtórniku
    z Elixiru nie masz kodu kreskowego.
    Po drugie żaden bank w żaden sposób nie zamierza ingerować w Twój system
    informatyczny - co najwyżej oferuje ci możliwość przekazywania tychże wpłat w
    przecinkowym pliku tekstowym w określonym standardzie - z reguły w standardzie
    Elixir, który bez problemu można zaimportować do każdego systemu informatycznego (a
    jeśli aktualnie nie ma takiej możliwości, to autor systemu raczej nie powinien mieć
    problemu ze stworzeniem takiego modułu importu).
    Poza tym Twój bank, jakim jest PKO BP, właśnie aby ułatwić prowadzenie Twoich
    interesów oferuje Ci rozwiązania upraszczające i automatyzujące rejestrowanie takich
    wpłat:
    - system Netbank, w którym sam obsługujesz swój rachunek bez pośrednictwa banku,
    - system wirtualnych rachunków kontrahenckich - w którym każdy Twój klient posiada
    indywidualny numer rachunku, ale wpłaty na te rachunki księgowane są na Twoim
    rachunku bieżącym z rozróżnieniem klienta którego dotyczy wpłata.
    Zarówno jeden jak i drugi system oferuje możliwość eksportu operacji za dany dzień l
    ub okres w przecinkowym pliku tekstowym.
    I może to nie bank ma w "poważaniu" Twoje interesy, ale osoba obsługująca Twój
    rachunek nie do końca poinformowała Cię o różnych alternatywnych możliwościach
    kontrolowania Twoich wpłat, aby wyeliminować uciążliwy obrót papierowych dokumentów.
    Jeśli już tak bardzo zależy Ci na papierkach, to nic nie stoi na przeszkodzie aby
    Twój oddział wyjątkowo dostarczał Ci te kochane papierki - wystarczy poprosić, ale
    podrzędny pracownik obsługi nie ma tu wiele do gadania - najlepiej wyprodukować
    papierek (!!!) z prośbą i przekazać do oddziału. U nas w oddziale nie bez bólu taki
    proces wyjątkowej obsługi wybranych klientów przebiega, ale jakoś to się toczy.
    Tak to już jest, że pokolenia zemrą zanim całkiem wyeliminujemy, kaleczenie lasów na
    potrzeby biurokracji, ale systematycznie należy do tego dążyć dla naszego wspólnego
    dobra i raczej nie ma co się przeciwstawiać próbom elektronizacji obiegu dokumentów,
    ale próbować wdrażać najprzeróżniejsze pomysły i systematycznie naprawiać ich
    niedoskonałości.
    Pozdrawiam
    roythekid