    From: "pluszowy miś" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Date: Fri, 23 Oct 2009 09:19:55 +0200

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hbqd8e$m2v$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu kolejny przykład. Dieter to socjalista jak z definicji. Nie zajmuje się
    > tym czy pozbyć się nierentownego interesu, czyli żeby ciąć straty odpalić
    > SL. SL stosuje tylko na swoim portfelu w handlu na forex. Jako obywatel
    > zajmuje się tym jak nazwać pozbywanie się firm, które powiększają długi.
    > Ważne jest czy to jest prywatyzacja czy wyprzedaż. Dla Olszewskiego co
    > jest
    > najważniejsze? Czy kupiec był czy go nie było. Kto wpłacił wadium i je
    > zostawił? Nie jest istotne co zrobić by coś co przynosiło straty zaczęło
> [...]

    Może powinno się lepiej zarządzać majątkiem, inne stocznie się utrzymują....
    może należałoby przeprowadzić restrukturyzację... z pewnością nie powinno
    się likwidować, łatwo powiedzieć SL ale niestety stocznie to nie forex, tam
    nie odnowisz pozycji. Stocznie to gałąź przemysłu, tysiące dziesiątki
    tysięcy ludzi, podwykonawcy, złożona sieć zależności, to miejsca pracy,
    podatki i dochód w innych miejscach... ostateczny produkt jest deficytowy
    ale to kwestia dobrego zarządzania... Trzeba zrozumieć, że tego przemysłu po
    likwidacji nie odbudujemy... w momencie kiedy nastąpi koniunktura i ceny
    poszybują, nas już na tym rynku nie będzie i kliknięciem myszki(jak na
    forexie) nie stworzymy przemysłu stoczniowego... Mówisz , że jest deficytowy
    a ile trzeba pieniędzy na jego odbudowę jak stanie się dochodowy ? ... Tutaj
    należy postrzegać długofalowo, jest koniunktua i dekoniunktura. Mechanizmy
    naprawcze, dobry zarządzający i powinno się opłacić. Ciekawe czy nasi
    zachodni sądziedzi likwidują swój przemysł stoczniowy, bo chwilowo stał się
    mało rentowny, chyba mnie, bo oni sprzedadzą nam swoje statki za jakiś czas
    ... pozdr :)