    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Date: Fri, 23 Oct 2009 11:04:32 +0200

    skippy pisze:
    > he he widzisz problem w tym, ze wskazane są konkretne podejrzenia wałków
    > w temacie ze strony LSD i PIS i teraz przemilczenie tego a wyjasnienie
    > tylko końcówki sprawy to dla mnie ewidentny szwindel.
    > LSD - niech tylko wyjaśnią kwestię Jaskierni i czy był samotnym rycerzem
    > lewicy.
    > PIS - dlaczego z kilku stron projrktu zostało kilka linijek i skutecznie
    > wycięto to samo, o czego wyciecie teraz nieskutecznie wnioskował Miro.
    > I niech Zyta sie wytłumaczy co miała na mysli mówiąc o kontaktujacych
> [...]

    Skippy dlaczego udajesz , że nie rozumiesz prostych spraw?

    1. Czym jest sejmowa komisja śledcza, a czym nie jest.

    1.1 Komisja śledcza nie jest miejscem na uzgadnianie jak powinna
    wyglądać jakaś Ustawa, a jak nie powinna. Od tego są zwykłe komisje
    sejmowe i posiedzenia plenarne.

    1.2 Komisja śledcza nie jest od ścigania przestępstw i nadużyć ,
    które mogą być ścigane przez instytucje do tego powołane - policję ,
    prokuraturę ABW, CBS, CBA i na końcu Sądy.

    1.3 Sejmowa Komisja Śledcza jest od wyjaśniania nieprawidłowości ,
    co do których istnieje uzasadnione domniemanie, że istnieją ale nie będą
    prawidłowo wyjaśnione w normalnym trybie z tego powodu, że dotyczą
    polityków aktualnie rządzących, mających realny wpływ na działanie tych
    instytucji (policji, prokuratury i niestety Sądów), które w normalnym
    trybie mogłyby je wyjaśniać.

    Z powyższych trzech powodów zarówno obie obecne komisje powołane przez
    PO ("naciskowa" i "w sprawie samobójstwa minister Bildy"), jak też
    proponowana przez PO obecnie komisja "hazardowa" są zwykłym, ordynarnym
    i z premedytacją czynionym, psuciem Państwa.

    Jeżeli już, to jeszcze można by ewentualnie taki tryb zaakceptować,
    gdyby politycy PO dobrowolnie zrezygnowali z większości w tych komisjach
    i ze stanowiska Przewodniczącego.

    Efektem takich działań będzie pozbawienie Polski tego ważnego narzędzia
    obrony demokracji i praworządności. Dobrze by było, by jednak świadomość
    tej odpowiedzialności była powszechna.

    Coś co nie przystoi w Rzeczpospolitej dopuszczalne i normalne jest
    jednak w Pomrocznej. Wybór należy do Nas gdzie chcemy żyć.

    2. Czym różni się lobbing od nielegalnego lobbing.

    Jeżeli Zyta G. mówi , że działała pod ciągłym naciskiem grup
    lobbingowych, to opisuje po prostu rzeczywistość, bo tak działa każdy
    minister w każdym rządzie, bo ludzie mają różne , często sprzeczne
    interesy. Nie ma to żadnego porównania z obecną aferą "hazardową". Chyba
    to rozumiesz ? Jak nie , to daj znać, a wytłumaczę Ci chętnie.

    3. Gdy kilka lat temu wyszła na jaw afera Rywina, to nikomu nie przyszło
    do głowy rozszerzania zakresu działania komisji na domniemane inne tego
    typu rozmowy, choć zdrowy rozsądek nakazywał przypuszczać, że ani to
    pierwsza , ani ostatnia taka intelektualna wymiana poglądów.