eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy pozwolisz sklonować swoją kartę płatniczą?Re: Czy pozwolisz sklonować swoj? kartę płatnicz??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy pozwolisz sklonować swoj? kartę płatnicz??
    Date: Sun, 25 May 2003 19:14:15 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 52
    Sender: w...@p...onet.pl@c22-110.icpnet.pl
    Message-ID: <t...@4...com>
    References: <bai14j$28j$1@news.onet.pl> <bai48u$bb7$1@news.onet.pl>
    <baipvk$bs3$1@nemesis.news.tpi.pl> <baj1q2$1o8$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: c22-110.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1053882863 20137 62.21.22.110 (25 May 2003 17:14:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 25 May 2003 17:14:23 GMT
    X-Newsreader: Forte Agent 1.8/32.548
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:242926
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 22 May 2003 19:34:33 +0200, "Karol Żwiruk"
    <p...@k...net> wrote:
    >
    >Mieć kartę zawsze "na oku" znaczy ZAWSZE, w każdej sytuacji.
    >Bez względu na to, gdzie kelner się z kartą udaje, ZAWSZE powinniśmy iść z
    >nim.
    >Ja najczęściej mówię "Czy może Pan/Pani przynieść terminal?"
    >Kelner albo przynosi terminal albo proponuje bym się z nim do niego udał.
    >Takie zachowanie staje się już standardem, a każde inne należy uznać za
    >lekkomyślność.
    >
    >Może na grupie jest ktoś, kto padł ofiarą skimmer'ów i mógłby opowiedzieć
    >jakąś traumatyczną historię?
    >To na pewno przekonałoby wszystkich jeszcze nieprzekonanych!

    No coz, mam nieco odmienne zdanie.
    Nie mozna wpadac w panike i dac sie zwariowac.
    Skimming to spore zagrozenie ale nalezy pamietac, ze straty z nim
    zwiazane przede wszystkim obciazaja banki. Skoro klient ma karte to
    pozadny bank reklamacje powinien uznac bez zadnego problemu. A nawet
    jesli tego nie zrobi to w sadzie nie bedzie mial szans.
    To wlasnie bankom zalezy najbardziej na skutecznej walce ze
    skimmingiem.

    A sam proces moze takze dokonywac sie na oczach klienta. Czasem sie
    spotyka, ze oprocz przeciagania karty przez POS stosowany jest drugi
    czytnik do wprowadzenia danych do systemu ksiegowego sklepu. A kto wie
    co on na prawde z danymi robi. Albo czytniki w kasach fiskalnych czy
    nawet przerobiony terminal.
    Wiec nawet uwazna obserwacja karty moze przed skimmingiem nie
    uchronic.

    Samo typowe urzadzenie do skimmingu to przenosny czytnik podobny do
    czytnika instalowanego na dzwiach do pomieszczen bankomatowych.

    Natomiast produkcja falszywych kart to juz spory biznes wiec raczej
    coraz rzadziej przestepcy decyduja sie po prostu na nagrywanie danych
    na inne karty. No a w wypadku nawet kiepsko slaszowanych kart niemal
    kazdy merczant je zaakceptuje. I raczej nie widze szans, zeby
    sprzedawcy zaczeli sie kartom dokladniej przygladac.

    Technologia magnaprint z tego co wiem raczej w Europie nie bedzie
    wprowadzana, tu wszyscy stawiaja na chipa jak najszybciej.

    Tylke swiezo po konferencji w Szczytnie, gdzie o skimmingu sporo mozna
    bylo sie dowiedziec :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730
    Karty Bankowe i Płatnicze http://www.kartybankowe.net
    Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl
    Wiadomość ta przedstawia wyłącznie prywatne stanowisko autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1