    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
    Date: Thu, 14 May 2009 15:37:31 +0200

    "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> wrote in message
    news:4A0C1B9A.1000705@example.com...

    > Brzmi ciekawie, ale jak napisałem w odpowiedzi Dombrekowi dla mni to
    > jednak wyższa szkoła jazdy, ja prosty człek jestem. Ideałem byłby fundusz
    > o strukturze identycznej / możliwie zbliżonej do WIG20.
    >
    > Pozdrawiam,

    jednostki vs kontrakty nie bardzo sie różni:
    a) w obu wypadkach musisz miec rachunek praw pochodnych ( tu nie ma
    różnicy )
    b) w obu wypadkach nie dostajesz dywidendy ze spółek ( mocny minus).
    jednostki są bardzo słabo płynne... zupełna porażka.

    http://appfunds.blogspot.com/2007/09/jednostki-indek
    sowe-mw20-zamiast.html

    kontrakty bez lewara są ok i nie niosą wbrew pozorom dodatkowego ryzyka, ale
    trzeba rolowac raz na kwartał.
    Niestey brak dywidendy w obu wypadkach jest dla mnie dużą wadą.

    żeby nie za bardzo kombinowąć, kupowałbym akcje 5-7 spólek z wig20:
    aktualny zestaw z mniej wiecej zachowaną proporcją przy czym zwrociłbym
    uwagę na minimalną prowizję ..
    np 0,39% dla zlecen za 700 pln na jedną spółkę.
    Wynika z tego żeby zacząć trzeba by mieć około 5K i odzwierciedlić indeks.
    Niestety to jest jednak mało wygodne i aż dziw że jeszcze nikt takiego
    funduszu nie zrobił.
    Pewne dlatego że ciężko na tym zarobić :) ...

    george