eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy slusznie zablokowno karte? › Re: Czy slusznie zablokowno karte?
  • Data: 2012-09-29 08:06:57
    Temat: Re: Czy slusznie zablokowno karte?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur pisze:

    > Dzwonie wiec do banku aby wyjasnic o co chodzi .Pan z mlini w mbanku
    > powiedzial ze tej karty juz nigdy nie dostane i zaraz zablokowal bez
    > pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke
    > ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?

    A regulamin czytał?
    Oczywiście, że miał prawo. Nawet jakbyś nie zadzwonił, to by miał prawo.

    > Powiedzialem mu ze podobno mozna isc do biura banku z ktorego byl
    > bankomat i moze odzyskalbym karte ktora by sie mi przydala zagranica
    > jeszcze .Nie wiem czy to mozliwe takie odzyskanie.

    Ponoć gdzieniegdzie możliwe, tyle że... w zasadzie nie powinno być to
    możliwe. Lokalny właściciel bankomatu nie ma najmniejszej możliwości
    weryfikacji, czy dana karta jest Twoja. Na jakiej podstawie miałby oddać
    ją akurat Tobie? (Oczywiście w praktyce oddają jak się zgadza imię i
    nazwisko, ale to przecież nie jest wystarczająca metoda weryfikacji.)
    Co więcej - Ty nie powinieneś nawet takiej karty odbierać i dalej
    używać. Jeśli utraciłeś kartę, a następnie ją odzyskałeś, to był pewien
    okres czasu, przez który karta nie była w Twoim posiadaniu i nie miałeś
    żadnej kontroli nad tym, co się z nią działo. Przez ten czas mogła
    zostać skopiowana albo użyta dowolną ilość razy. Utrzymywanie utraconej
    karty jako aktywnej niesie za sobą olbrzymie ryzyko. Po odzyskaniu
    również ryzyko istnieje - ktoś może za miesiąc użyć kopii, a później to
    ty masz udowodnić, że nie jesteś wielbłądem. A jak do tego jeszcze bank
    wie, że kartę utraciłeś i odzyskałeś, to ma dowód, że nie dokonałeś
    należytej staranności w ochronie karty i odmówi uznania reklamacji (bo
    powinieneśbył zastrzec utraconą kartę).
    Ergo: Po utracie karta powinna zostać jak najszybciej zablokowana i to
    Ty masz w tym interes.

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1