    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy slusznie zablokowno karte?
    Date: Sat, 29 Sep 2012 20:00:01 +0200

    "Artur" 5065f670$0$9522$9...@n...arcor-online.net

    > Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi w Brazyli?
    > Z tego co ja wiem karta jest moja

    Siostro -- piszesz o czasach przyszłych.
    Dopiero dążymy do tego, aby banki pojęły, że to **nasze**
    karty, nie banków. Że **nam** te karty są potrzebne do życia,
    do manipulowania (dysponowania? -- lepiej brzmi?) **naszymi**
    pieniędzmi... Nawet gdy płacimy kartą kredytową, to płacimy
    NASZYMI pieniędzmi, jako że to my za te pieniądze odpowiadamy,
    nie banki... Bank takie pieniądze nam pożycza, za co bierze
    zapłatę -- jak w sklepie z jajami. Sklep sprzedaje nam jaja,
    za co bierze od nas zapłatę -- jaja stają się naszą własnością
    i my dysponujemy tymi jajami.

    Na razie niektóre banki uważają, że my istniejemy, aby
    banki mogły istnieć na zasadzie -- mam firmę, zatem
    niech inni tę moją firmę dotują!!!

    Dopiero musimy nauczyć niektórych bankierów tego, że pracują
    dla nas, że świadczą nam usługi (sługa świadczy usługę swemu
    panu, nie pan słudze) a nie my świadczymy usługi bankom. Gdy
    masz sługę (przykładowo gosposię) w domu -- wyręcza Cię
    on/ona z części Twych zajęć, czy narzuca Ci dodatkowe?
    Pomaga Ci czy przeszkadza? Jaki los czeka złego sługę?

    > i za nia place abym mogl korzystac na calym swiecie.

    Tak, siostro... Ale niektóre banki tak nie uważają...
    A wiesz, dlaczego uważają się za właścicieli tych kart?
    Dlatego, że durnowaci klienci przyzwyczaili banki do
    takiego myślenia. W Polsce jest wiele niegodziwości. :)

    W czasach PRLi sprzedawano spod lady. Do dziś żyje masa
    ludzi z tamtego okresu -- ja przykładowo. Wielu z nich
    (nie ja!!) uważa, iż bank ma prawo do rządzenia klientami,
    do dysponowania zasobami klientów, do dysponowania czasem
    klientów itd...

    IMO Bank być może jest przez chwilę właścicielem karty,
    ale gdy mi ją przekazuje, ja staję się jej właścicielem...
    Bankowi ona do niczego już nie jest potrzebna. Podobnież
    z kontem -- TO MOJE KONTO, choć prowadzone jest w banku
    i przez bank.

    IMO słuszna jest troska banku o TWOJE pieniądze, ale jeśli
    Ty świadomie żądasz nieblokowania, bank powinien nie blokować.

    Jednak mBank to taki bank, z którym nie można dojść do porozumienia.

    [dlatego właśnie jakaś siostra napuściła Rydzyka na mBank...
    po co kopać się z BRE?... niech Rydzyk wraz z Obrońcami
    Krzyża, zwanymi potocznie Krzyżowcami czy Krzyżakami bądź
    Templariuszami (bankier niech bije bankiera) zajmie się
    tym problemem]

    > No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

    Polak i przed szkodą, i po szkodzie głupi -- jak piszą poeci...
    Ale że ów Polak był poza Polską... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'