eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy spłącając kredyt hipoteczny we CHF w POK.BP istnieje możliwość wpłat rat w walucie (chf)Re: Czy spłącając kredyt hipoteczny we CHF w POK.BP istnieje możliwość wpłat rat w walucie (chf)
  • Data: 2004-02-05 10:24:30
    Temat: Re: Czy spłącając kredyt hipoteczny we CHF w POK.BP istnieje możliwość wpłat rat w walucie (chf)
    Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Feb 2004 13:58:53 +0100, "axell" <a...@W...op.pl> wrote:

    >Hmm, brałeś kredyt we frankach czy denominowany we frankach. Ja pamietam
    >jakiś
    >rok temu Weiss z radia dzwonił po bankach czy istenieje taka możliwość.
    >Klient który
    >brał kredyt w Euro pracuje obecnie w Niemczech i chce spłacać w Euro a bank
    >mu nie
    >pozwala.

    Bralem normalny kredyt w PKO ("wlasny kat") we frankach. Nie wiem co to znaczy
    "kredyt denominowany".
    Wzialem xxx frankow, miesieczna rata jest wyznaczana we frankach, pozostalosc do
    splaty widnieje we frankach.

    > Jedyna możliwość to podwójne przewalutowanie najpierw Euro -> złoty
    >(po
    > najgorszym z możliwych kursów jak było mówione bo w kasie wpłata gotówki a
    >nie
    >przelew z konta dewizowego ) a następnie te złotowki na EURO. Jeśli w umowie
    >kredytowej nie ma jasno napisane że możliwa jest spłata w walucie to raczej
    >bank będzie
    >robił problemy z tym. W końcu na różnicy kursów zarabia prawie tyle co na
    >marży
    >względem indeksu LIBOR.

    W umowie mam tylko, ze zobowiazuje sie do splaty co miesiac kwoty podanej w
    zawiadomieniu. W tymze zawiadomieniu z kolei jest napisane: "do zaplaty: yyy
    CHF".
    Moim zmartwieniem jest jak to zrobie:
    a) wplacajac CHF w kasie walutowej PKO;
    b) wplacajac odpowiednia ilosc PLN w kasie zlotowej PKO (po kursie banku);
    c) przelew CHF z konta CHF (nie posiadam);
    d) przelew PLN z konta PLN (po kursie banku);
    e) zapewnienie odpowiedniej ilosci PLN na koncie, z ktorego bank robi sobie
    autosplate (po kursie banku).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------