    From: root <a...@j...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy to już jest koniec ?
    Date: Sat, 26 Nov 2011 21:30:07 +0100

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 20:50:50 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

> [...]
    ze---wywiad-z-profesorem-Krzysztofem-Rybinskim.html

    > Zaciagajac kredyt hipoteczny splacamy rownowartosc kilkuletniej naszej
    > pensji + odsetki. I jakos dajemy sobie rade. Tak tez jest z panstwem,
    > ktore do tego moze sobie podrukowac pieniadze (przyklad USA, przyklad
    > Polski), podwyzszyc podatki, etc. Czyli zycie z dlugiem takie straszne
    > nie jest - do moemtu az ktos bedzie chcial nam pozyczac te pieniadze ;)
    > Zawsze mozna jak w Japonii czy wlasnie we Wloszech (czesciowo)
    > sprzedawac dlug swoim obywatelom.

    To może lepiej zeby każdy z nas zaciągnął kredyt w banku zagranica i
    odwdzięcył się rządowi wpłacają darowiznę do jego kasy? Co to znaczy
    sprzedać dług własnym obywatelom?

    Przecież jeśli ja nabywam obligację SP, to zamrażam na określony czas swoje
    pieniądze, dzięki czemu rząd może je wydawać np. na zakupy w MOIM sklepie.
    Dzięki temu ja mam obrót i "zysk", ale w zasadzie kupuję sam u siebie za
    pośrednictwem rządu. Od utargu płacę podatek wzamian po roku dostaję
    odsetki od których płacę drugi podatek: Obieg zamkniety - nic mi to nie
    daje, bo rząd nie daje mi żadnej dotacji, robiąc zakupy bo wcześniej zabrał
    mi moje pieniądze na obligi. Zadłużenie rządu wobec własnych obywateli jest
    moim zdaniem najmniejszym problemem. Zawsze można zwrócić kasę bo w
    zasadzie sami sobie ją zwracamy. Jedynie czego trzeba w takim wypadku
    dopilnować, żeby każdy dostał mniej więcej tyle ile wpłacił.

    > Problemem jest to, jak w miare szybko rozmontowac cos, co sie budowalo
    > lat 40...
    Niemożliwe.