  • Data: 2006-02-22 19:10:03
    Temat: Re: Czye-banki są bezpieczne?
    Od: "prz3c1nak" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie

    > Zaraz, zaraz, ale co to ma do rzeczy ?! :-)
    > Albo sie w ogole nie reaguje na odwolanie po http,

    w tym przykładzie nie chodziło o http, tylko https i długość klucza ...

    > albo daje automatyczne przekierowanie. Jak jest
    > tak, jak piszesz, to wlasnie jest dowod nieprofesjonalnego
    > podejscia banku.
    > Zatem slusznie sie oberwalo Multibankowi - w istocie ja
    > odczytalem ten artykul nie jako wskazanie niebezpiecznych
    > rozwiazan (bo wtedy powinni raczej jednak zawiadomic bank,
    > cos w stylu zasad na bugtraq-u), tylko jako krytyke
    > nieprofesjonalnie prowadzonych serwisow bankowych.
    > A ilosc jedynek - wskazuje na nasilenie tego podejscia.

    Obawiam się że nie do końca. Czy błędem jest wykrycie połączenia ze słabym
    kluczem i wyświetlenie komunikatu że niezbędny jest silny by połączyć się z
    bankiem to kwestia bardzo śliska. W dodatku czytając ten "raport" można odnieść
    wrażenie że do systemów bankowych (MultiBank to tylko przykład) można się
    zalogować korzystając z SSL i słabego klucza - autorzy nie napisali wprost że
    tak nie jest, a laik nie odróżnia wyrażenia "możliwość nawiązania połączenia"
    która służy tylko do eleganckiego obsłużenia błędu (w tym wypadku braku obsługi
    krótkich kluczy) od możliwości zalogowania się. Nazwijmy rzeczy po imieniu - to
    manipulacja.

    > Jak to selektywnie czytasz :-[

    O to się nie martw - przeczytałem bardzo uważnie, jak zawsze.

    > Nie wiem, czy potrafiliby, czy nie, ale na pewno nie powinni byli
    > tego
    > zrobic i dobrze, ze nie zrobili ;-)

    A dlaczego nie? niech pokażą jak odszyfrowują SSL2 z długim kluczem ... Dane
    osobowe i inne informacje (które przecież mogą należeć do jednego z nich)
    zawsze można pozamazywać na zrzutach z ekranu. Taki atak miałby sporą wartość
    dydaktyczną, zdecydowanie większą niż ten cały "dokument".

    > To profesjonalistom niepotrzebne, a publicznosc nie przeczytalaby
    > reszty.
    > Uwazam tylko, ze powinni skomentowac tabelke, ale wtedy dopiero
    > wszyscy
    > by sie ich czepiali... :-)))

    Własnie na tym polega problem - gdyby autorzy wyjaśnili szczegółowo znaczenie
    tego co jest w tabeli, to najpewniej nie byłoby całego szumu, tv itd., jednym
    słowem całe to przedsięwzięcie marketingowe mijałoby się z celem.

    Pozdrawiam
    prz3c1nak