    From: "AS" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: DB i jego modem oraz kwadratowe Aero
    Date: Sun, 10 Jun 2012 18:41:10 +0200

    > Dzięki za wyjaśnienia. Jak widzę -- albo niewielu wzięło te modemy,
    > albo niewielu chce o tym napisać. Ja na DB nie skorzystałem wcale.
    > Czy to prawda, że podmiana softu == utrata gwarancji?

    Nie ma potrzeby zmieniać firmwaru. Wystarczy odblokować domyślnie wyłączone
    pasmo 900MHz. Trzeba się połączyć z modemem jakimkolwiek terminalem i wysłać
    komendę
    AT^SYSCFG=16,3,2000000E00380,2,2
    Oczywiście dotyczy to modemów z oferty Play na kartę. Po tej operacji można
    używać do łączenia oryginalnej aplikacji od Play, trzeba tylko zmienić nazwę
    APN na "darmowy".
    Dla tych, którzy są mniej techniczni proponuję metodę dokładnie opisaną
    tutaj:
    http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-prob
    lemy-z-huawei-e169.html
    Ja mam modem E173u-2 z promocji DB, a wczoraj dla taty kupiłem w salonie
    Play nowszy modem E3131s-2, który jest już kategorii 10 i kosztuje tak samo
    129zł.