eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDO PANA tensor1 piszacego z konta tensor1@poczta.onet.pl › Re: DO PANA tensor1 piszacego z konta tensor1@poczta.onet.pl
    From: "amico_pl" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: DO PANA tensor1 piszacego z konta t...@p...onet.pl
    Date: Tue, 24 Feb 2004 15:41:09 +0100

    > Dalej nie rozumiem. Co ma sens? Ocena stanu biezacego czy przyszle
    > przewidywania? I czego nie nalezy mieszac?
    > Znaczy mam nie wierzyc roznym analitykom, bankowi ale za to dac wiare
    > anonimowi, ktory jak dota juz sie nie odezwal i zadnych wiecej konkretow
    nie
    > powiedzial.
    > Jednym slowem - czekam dalej.

    Ok rozumiem Ciebie, rzeczywiscie faktow bylo niewiele (no powiedzmy prawde,
    wcale).

    Wg. mnie (niestety bez podawania szczegolow) Commerzbank ma klopoty i sa one
    podobne do klopotow bankow japonskich, czyli zaangazowanie zarowno kredytowe
    jak i equity w firmy niemieckie, co w sytuacji stagnacji oznacza, ze albo
    dalej je kredytujesz i udajesz, ze wszystko jest OK (bez rezerw), albo
    musisz tworzyc rezerwy na kredyty zagrozone (lub gorzej) i na utrate
    wartosci udzialow (a jak wiadomo jak to zrobisz to juz nie ma odwrotu,
    rezerwa bedzie). Niedawny lokalny przyklad to Kredyt Bank, zaangazowany po
    obu stronach i przez dluzszy czas unikajacy problemu (prosze poobserwowac
    ostatnie 8 kwartalow).

    Jezeli zblizonym przykladem, choc duzo mniejszym, moze byc BGB (dawny
    wlasciciel Inteligo) to oni w sytuacji prawie upadku, zostali wyratowani
    przez lokalny rzad, czyli nie upadli. Z drugiej strony musieli sprzedaz
    szybko i bez ceregieli wszystkie swoje dzialalnosci za granica.

    Pozdrawiam,