  • Data: 2020-11-22 00:38:48
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Komunikacja i funkcjonalnosc przewidywaly tylko wyswietlanie znakow.
    > Moze producent dorzucil jakas semigrafike.

    ANG3000 miały grafikę mniej-więc taką jak Hercules (HGC), a może nawet
    miały dwa (trzy?) poziomy jasności (+ czarny) w grafice.

    > Nawet, gdyby producent dorobil troche grafiki (ha, ha - przez RS232 z
    > predkoscia 19200), to byloby to niestandardowe, wiec mialoby wsparcie
    > tylko od nielicznych programow.

    W jakim sensie niestandardowe? Niezgodne z "ANSI", czy z Tektroniksem,
    albo innym VT-52? No pewnie że niestandardowe.
    Szybkość była chyba większa, może 115 kbps (chyba można było ustawić).

    > Stacja dyskow w ogole nie potrzebuje pamieci. Szczegolnie jesli ma
    > wspolpracowac z komputerem na 8080/Z80 z przewidziana obsluga dyskow.

    Owszem. Gorzej, jeśli to nie jest spełnione. Ale możliwe że rzeczywiście
    tamte Meritum miały "całą" pamięć w sobie, a stacja była głupia.

    > I jeszcze trzeba miec ambicje "Polish Software House", zeby to
    > obsluzyc, choc akurat za socjalizmu mogl wypalic ...
    >
    > A potem nadchodzi ten przykry moment, gdzy trzeba klientowi powiedziec
    > ... wie pan co - najlepiej by bylo, gdyby ten caly sprzet kupiony dwa
    > lata temu wyrzucic i kupic pecety, bo to juz jest zlom.

    To akurat było normalne i nikt się wtedy nie dziwił. Zresztą z pecetami
    to było inaczej? Też po dwóch latach trzeba było wyrzucić i kupić nowe
    - no może monitor został.
    Ile to ja miałem/używałem tych pecetów? 8088, 286, 386, 486, P5, K6,
    Celeron - to tylko w ubiegłym wieku, jeśli niczego nie zapomniałem
    (liczę tylko "główną" maszynkę). Dopiero po pojawieniu się Athlonów XP
    procesory zrobiły się (przez jakiś czas) "wystarczające".
    --
    Krzysztof Hałasa