  • Data: 2013-06-08 19:53:08
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > odmówił uznania reklamacji, odmówił też zwrotu całości skradzionej
    > kwoty. Bank zwrócił co prawda część pieniędzy, ale z pominięciem
    > równowartości 150 euro.

    No ale to zgodne chyba z przepisami - utrata karty i transakcje, jak
    rozumiem, przed jej zastrzeżeniem (tak?).

    > Wydaje mi się że w momecie kiedy nadchodziły, pay passy były reklamowane
    > jako bezpieczna froma płatności, trzy operacje bezpinowe, operacja z
    > pinem, reset licznika i znowu, trzy operacje bezpinowe...

    No ale to chyba nie było zbyt oficjalnie, i chyba miało być tak, że po
    np. 3 transakcjach trzeba było przeprowadzić transakcję stykową z PINem
    (autoryzowaną przez bank, a więc ze sprawdzeniem salda).

    > To ja dziękuję. Z pay passa mBanku na pewno nie będę korzystać.

    Problemem jest IMHO to, że nie ma w ogóle żadnej zalety używania
    paypassa w porównaniu do kart tylko stykowych (pomijając to, że te
    ostatnie trzeba sobie samemu zrobić wiertarką lub innym frezem, bo
    prawie nikt ich już nie wydaje).

    Oczywiście przewiercenie anteny nie zabezpiecza nas przed sprytnym
    złodziejem, który tę antenę naprawi :-)
    --
    Krzysztof Halasa