    From: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dieter wszedlem w USD
    Date: Sat, 3 Oct 2009 18:54:07 +0000 (UTC)

    Adam Sito <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 35 letni mundurowi? A może 45 letni górnicy, hutnicy czy nauczyciele
    > pracujący 18 godzin tygodniowo, przez 9 miesiecy w roku i regularnie biorący
    > roczne urlopy zdrowotne? A może księża i zakonnicy mający opłacane składki z
    > funduszu kościelnego? To może w końcu rolnicy płacący całe 1200 zł rocznie
    > składek na KRUS? Można by jeszcze kilka przykładów znaleźć...
    > Uogólniając - Polska ma 3 najwyższy w UE współczynnik średniej emerytury do
    > średniej pensji. W stosunku do ogółu pracujących, polscy emeryci mają się
    > dużo lepiej niż np. niemieccy. Warto o tym pamiętać.

    Dobrze, nie zapominajmy o tych którzy pracują do 65 roku życia.
    Za dawnych lat widziałem wycieczki autokarowe niemieckich emerytów do Polski,
    raczej niewielu polskich emerytów na to stać, niektórzy pracują całe życie aby
    otrzymać emeryturę która nie wystarcza na pokrycie utrzymania mieszkania i
    kupno leków...

    Jedyny sprawiedliwy system to taki: sam starasz się o własną emeryturę, nie
    ZUSy nie OFE -> jak chcesz to skorzystaj z ich oferty, nie chcesz to nie ->
    wtedy żadnych ZUSów nie płacisz -> nie uzbierasz na emeryturę, nie wychowasz
    dobrze dzieci to masz zmartwienie.

    I cały problem w tym, że całe pieniądze z prywatyzacji przep...olono. Zamiast
    stworzyć z tych pieniędzy system emerytalny dla tych którzy zaczęli pracę w
    PRL za czas pracy w tym systemie.
    A póżniej -> jak sobie uzbierasz tak będziesz miał.
    IWSP