    From: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dieter wszedlem w USD
    Date: Sun, 4 Oct 2009 00:34:38 +0000 (UTC)

    > bardzo dobrze. I dlatego nie uwierze że ""kiedyś było lepiej". Słowo
    > "ograniczenia" nie oddaje dawnej sytuacji
    > w pełni. Np. za małe buty, bo innych nie było, i chleb z cukrem jako
    > posiłek.

    no to mnie nie było tak źle, ale pamiętam jak się robiło masło ze śmietany...

    > to chyba nie takie proste, manipulowano miarami inflacji wielokrotnie...
    > A przeciez mówimy też w tle o złotówce. Na nasz obecny dług składa się nie
    > tylko pozycja walutowa, ale i złotowa, a
    > dla PLN inflacja pędziła wiele lat.

    prawda jest taka, że pod koniec PRL dług był spory, a teraz jest ogromny...
    inflację opanował Balcerowicz w latach 90-tych, jedyny jego sukces..
    jeżeli by porównywać dług to w miarę przyzwoitą miarą byłby jego stosunek do
    PKB

    ktoś wkleił mi linka
    http://biznes.onet.pl/polscy-liberalowie-zdejmuja-ro
    zowe-
    okulary,18506,3040370,1,prasa-detal
    trochę tendencyjne ale wiele mówiące

    poza tym jak dług ma nie rosnąć skoro każdy kolejny rząd uprawia politykę
    "deficytu budżetowego", za PRL pod tym względem Gierek był klasą w tym
    względzie

    > A tu jest trzeci wariant. Płacimy, ale krótko.
    > To myślenie socjalistyczne, które doprowadziło do wczesnych emerytur
    > chmary Polaków. Ulubiony zawód: emeryt.
    > Wmówiono im, ze tak można, że jest OK, tymczasem proporcja praca:emerytura
    > jest szczególnie dla kobiet
    > fatalna. Zarówno pod kątem wysokości jak i czasu relacje są tragiczne. To
    > będzie kolejna klapa systemu.

    będzie klapa, ale to trzeba było załatwić w latach 90-tych,
    pieniądze z prywatyzacji przeznaczyć na emeryturę za okres PRL dla tych którzy
    w nim pracowali, a dalej niech każdy martwi się o siebie -> chce niech odkłada
    w ZUS, OFE czy gdzie tam chce, albo niech sobie kupi hektar pola i sprzeda na
    starość...

    a teraz każdy płaci ZUS, a pieniędzy na emeryturę z tego nie będzie