  • Data: 2009-05-07 14:01:33
    Temat: Re: Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 7, 3:56 pm, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Ok. Natomiast bank mimo, ze nie musi, to moze pozyczac. Sadzilem, ze dopiero
    > ta "ryzykowna" czesc dzialanosci jest zabezpieczana. Stad owe
    > przeswiadczenie, wynikajace z - wydaje mi sie- logicznego toku rozumowania.
    >
    > --
    > in

    Bank musi pozyczac :) Samo przyjmowanie depozytow byloby dzialanoscia
    deficytowa :)

    Sa w Polsce banki, ktore nie przyjmuja depozytow - a udzielaja
    kredytow. Odwrotna sytuacja nie jest prawnie i ekonomicznie mozliwa.
    Taki bank planujacy jedynie przyjmowanie depozytow nie dostalby
    zezwolenia na uwtorzenie [nawet jesli ktos by sie uparl, ze chce te
    depozyty przyjmowac jako bank] bo pojawiloby sie pytanie - z czego
    chce sie utrzymac.