    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Date: Mon, 14 Mar 2011 12:32:35 +0100

    root wrote:

    > Moje skojarzenie z Polpotem było wywołane Twoim stwierdzeniem:
    >
    > "Jaki masz zysk w utrzymywaniu ludzi, którzy sobie nie radzą kosztem tych
    > którzy sobie radzą. To osłabia cały układ."

    To jest pytanie i na koniec oczywiste stwierdzenie. Dla mnie oczywiste. Czy
    z tego wynika, że chcę kogoś zabić? Pytam Cie jaki masz zysk w utrzymywaniu
    słabszych kosztem silniejszych. Dla ułatwienia dodam, że nie utrzymywanie
    słabszych nie wiąże się z zabijaniem ich. Jaki ty masz w tym zysk? Lepsze
    samopoczucie? Poczucie spełnienia? Tak wypada? Co tobą kieruje?

    > Osłabienie układu a może osłabienie rasy czy puli genowej,
    > "dzielenie ludzi na tych którzy sobie radzą i nie radzą" tzn jakich? Może
    > na czarnych i białych, na bogatych i biednych .

    Dzielenie ludzi na tych co sobie radzą i nie radzą to opisane jest w
    ustawach. Codziennie takiej segregacji dokonują urzędy publiczne. Nie jest
    tak?

    > Zauważ, że najpierw napisałeś to co zacytowałem a teraz próbujesz to
    > trochę podretuszować pisząc o wolności pomagania. Co to jest za pojęcie
    > "wolność pomagania"? Gdybyś chciał wprowadzić swoją ideologię musiałbyś i
    > tak użyć siły. W imię tej ideologii musiałbyś skazać tych którzy się nie
    > przystosowali na łaskę i niełaskę innych lub skazać ich od razu żeby
    > niepotrzebnie nie osłabiali układu.

    Aha. Rozumiem. Zaniepokoiła Cię droga dojścia. Droga dojścia do mojego
    wyśnionego świata była by taka, że wprowadziłbym ustawę zatrzymującą
    rewaloryzację wszystkich świadczeń społecznych. To koniec. Żadnych nakazów i
    zakazów bym więcej nie używał i siły. Cokolwiek Ty pod tym pojęciem
    rozumiesz. Nikogo bym na nic nie skazywał. Liczyłbym na Ciebie, ze zajmiesz
    się pomocą i mnie wciągniesz do tego. Ciągle myślisz, że zniesienie zakazu
    pomocy spowoduje, ze nikt nie będzie pomagał. Jeżeli tak jest w istocie to
    ludzie nie chcą pomagać innym z własnej woli. Ty wiesz i ja wiem, że jest
    inaczej. Fundacja Dymnej i Owsiaka czy Monar mówią o czymś innym. Ja
    chciałbym by nie wykorzystywać do tego państwa.

    > Znam historię, dlatego wiem, że nigdy utopie nie osiągnęły swych celów i
    > nie doprowadziły do niczego dobrego. Myślenie że tym razem będzie inaczej
    > jest iluzją - lub jak lubisz to nazywać - myśleniem magicznym.

    Ale mogę mieć swoje zdanie? I swoje marzenia? Mogę? Mogę o nich tu pisać?
    Nie obrażam Twoich uczuć religijnych?