  • Data: 2023-11-29 15:10:00
    Temat: Re: Do dupy z tymi kartami
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Chodzi mi po głowie, ze tych kont dolarowych trzeba było miec wiecej,
    > albo dolarów wiecej, bo tam jakies dodatkowe kwoty na zabezpieczenia
    > były potrzebne.

    Nie wydaje mi się.

    > Ale widzisz, co powyzej piszą. Że jest to forma karty kredytowej,
    > gdzie klient jest zobligowany splacic zadłuzenie okresowe w całości,

    No to napisałem, że w nowej nomenklaturze to jest rodzaj (podobno) KK.
    Nikt wtedy w taki sposób o tym raczej nie myślał - chociaż rozumowanie
    typu "zapłacę dziś, spłacę za miesiąc" było obecne.
    Trzeba pamiętać, że to nie były (na początku) karty złotówkowe.

    > i jeszcze
    > "Charge cards are typically issued without spending limits, whereas
    > credit cards usually have a specified credit limit that the cardholder
    > may not exceed.

    Karty charge też mają swoje limity - nawet te "no limits".
    I kiedyś także miały, chociaż zdecydowanie łatwiej było go przekroczyć.

    > Jakos mi to nie pasuje do pierwszej visy w Pekao, o ile mnie skleroza
    > nie myli.

    Ale tak to właśnie było.

    > No ale mówimy o 1993 roku, gdy debetówki masowo pojawiły sie niewiele
    > później.

    Wydaje mi się, że masowo to kilka lat później.

    > No ale przez ten okres to jednak kredyt.

    Na podobnej zasadzie co wypłata pracownikowi pensji raz w miesiącu "to
    jednak kredyt".

    > No bo jednak mogłes kupic bez pieniędzy, pieniądze za około miesiąca.

    Lepiej było kupować mając pieniądze.

    > A jak pieniedzy wtedy nie miałes?
    > Blokada karty i wysokie odsetki od ... kredytu?
    > Czy na początek list z ponagleniem?

    Coś takiego pewnie. Osobiście takich testów nigdy nie przeprowadzałem.
    To były USD, więc przypuszczalnie odsetki były w innej skali niż w PLN.
    --
    Krzysztof Hałasa