  • Data: 2011-03-14 07:03:38
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "radek.mucha" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11/03/2011 16:08, skippy pisze:

    > OFE to OFE, jednak jest ono elementem II filaru, to od nas kompletnie
    > niezależne i II filar to dla nas jeden klocek z wejściem i wyjściem.
    > Dlatego proponowałbym prowadzić chociaż 2 wyliczenia: dla OFE i dla
    > filaru, gdzie uwzględnimy iż wpłacona kasa była o 0,8% większa.
    > Róznica jest porażająca (u mnie z 3,9% klop na 2,7%)

    Sprawdziłem jeszcze w moim Excelu co się stanie gdy do wpływającej
    składki dodam te 0,8%. No i przy okazji odkryłem kolejny błąd jaki
    zrobiłem w wyliczeniach (sumę kapitału na koniec okresu - 01.2011
    oddałem z rozpędu już na roczną lokatę)

    Po skorygowaniu wyszły trochę bardziej zachęcające wyniki:

    - wszystkie środki wpływające do OFE odkładane na lokaty w sposób
    opisany wcześniej - 7.5%

    - każda składka wpływająca do OFE + 0.8% i liczone w ten sam sposób - 7.2%

    Także wpływ tych 0.8% jest mniejszy niż u Ciebie bo "tylko" 0.3 punktu
    procentowego

    Pozdrawiam
    Radek