  • Data: 2011-12-13 07:39:59
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RynekGlobalny" <r...@g...com> wrote in message
    news:af4f2404-30fd-4b99-b4d9-53964df1b68f@i6g2000vbh
    .googlegroups.com...
    On 12 Gru, 20:19, totus <t...@p...onet.pl> wrote:
    >Stąd się biorą moje aktywności w
    > dyskusjach z utartymi poglądami jak ta, że chciwość jest zła. Nie
    > doszliśmy
    > jeszcze do tego dlaczego jest zła i komu szkodzi.

    Czyli wg Twoich toeori nie wiesz też czy jest dobra - nie wiesz czy
    jest dobra czy zła. Naukowo i jakkolwiek nie dowiedziesz tego zapewne
    szybko jeśli w ogóle - moim zdaniem nie ma na to szans (glównym
    problemem będzie określnie punktu odniesienia) To jest zwyczajna
    dyskusja filozoficzna gdzie zmienia sie podejście co jakiś czas kilka
    razy w epoce. Teraz jest moda na jakieś proste wolnorynkowe zasady to
    się balwochwali chciwość że to fajne narzędzie i mamy wzrost gosp. i
    wszystko rośnie wszyscy zarabiją. Gdy życie ludzi zubożeje bo ludzie
    będą się zajmować pod wpływem tego poglądu dosłownie bogaceniem się
    materialnie ich życie emocjonalne zubożeje. Wtedy będą chciwość
    przeklinać że doprowadziła ich do tego pustostanu.

    Z punktu widzenia kultury chciwość jest określana i kojarzona wciąż
    jako coś złego i tego akurat jesteśmy pewni. Możesz wsystkich ludzi
    próbować zmienić, aby myśleli inaczej - uważam że ci się nie uda. Z
    resztą sam widzisz jaki budzi opór Twoja teoria która w sumie nic nie
    określiła (czy chciwość dobra czy zła) chociażby tutaj.

    Ja chciałem tylko dodać że w całej dyskusji nie chodzi o to czy chciwość
    jest dobra czy zła :)
    Uważam że sama w sobie nie jest odpowiedzią na stabliność systemu. Totus
    zdaje sie twierdzić że możemy wszystko na tym oprzeć. Jest jednocześnie siłą
    sprawczą jaki stablizatorem.
    Niestety agonalny stan systemu (według mnie) nie potwierdza jej funkcji
    stablizującej, dlatego nie zgadzam sie że "chciwość jest dobra".. powinno
    być

    "Pragrnienie jest dobre, ale ..."

    Mam problem tylko z tymi trzema kropkami.

    george