    From: V <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dobrze powiedziane....
    Date: Tue, 13 Dec 2011 18:58:23 +0100
    <jc2045$5hb$1@inews.gazeta.pl> <jc3aog$pnk$1@usenet.news.interia.pl>
    <jc4bhe$css$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@c...googlegroups.com>
    <jc56pc$f5k$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@i...googlegroups.com>
    <jc59re$ol9$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@n...googlegroups.com>
    <jc5ed4$9j4$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@d...googlegroups.com>
    <jc5k35$sku$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@i...googlegroups.com>
    <4ee70151$0$1466$65785112@news.neostrada.pl>
    <jc70at$i2l$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-13 08:54, totus pisze:

    > Na "rynku" bankowym sprzężenie nie działa bo go nie ma. Zostało zdjęte przez
    > urzędników. Nie ma wolnego dostępu do rynku ani od strony sprzedawcy ani od
    > strony kupującego. To nie jest rynek. Zwyczajnie. Rozważmy jakieś inne
    > miejsce gdzie rynek działa.

    Banki są najprawdziwszym rynkiem, będziesz w szoku gdy chciwość zbierze
    tam swoje żniwo. Ale OK, wróćmy do wspomnianych przez Ciebie kierowców
    taksówek, zmowy cenowe, możliwe? Wysteruj proszę. Co jest ich źródłem?
    Głupota czy chciwość? Jak myślisz, taksówki daleko zajadą? Znikną z
    rynku prawda? Znaczy, że co, byli głupio chciwi? System można by uznać
    za stabilny jeśliby odpowiedział wcześniej, zanim setki lub tysiące
    rodzin kierowców taksówek znajdą się w sytuacji bez wyjścia. Staram się
    pokazać Ci, że decyzje pozbawione troski o długoterminowy
    (ponadpokoleniowy) wzrost, noszą -na przemian- znamiona albo głupoty
    albo chciwości. W sumie ja nie rozróżniam, aczkolwiek to drugie jest
    świadomym wyborem.

    OK, rynek depozytów, strona klient. Chodzi sobie człowiek i odwiedza
    banki. Zostawia depo tam gdzie dostanie najwyższe oprocentowanie.
    Oczywiście o założeniu głównego rachunku z kartą do bankomatu nie ma
    mowy. On tego nie wie, ale kieruje nim chciwość. Jak wysterujesz ten
    przypadek? Nauczysz depozytariusza na czym polega równowaga transakcji
    bankowej i opowiesz mu o konsekwencjach jej braku? Jeśli tego nie
    zrobisz, to system zmiecie jego depo.

    V.