  • Data: 2009-08-22 13:30:07
    Temat: Re: Dolar up, giełda zwała - pitu pitu....
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 14:17:52 +0200, Dombrek napisał(a):

    > A co to za zjawisko... normalna praca rzemieślnicza, zero fantazji ani tym
    > bardziej sztuki, ot żmudne zarabianie pieniędzy poprzez zarabianie
    > pieniędzy, nudne a chwilami stresujące. Ale podziwiam (i dziwię się ;) ), że
    > traktujesz to jako hobby. Ja tam się cieszę, jak się weekend zbliża lub gdy
    > się sesja kończy i mogę to wszystko wreszcie powyłączać. ;)

    Oczywiście, ludzie na tym zarabiają, niektórzy wręcz tylko tym (ale myślę
    że oni to już muszą mieć niezły kapitał). Mnie po prostu trochę interesuje
    "zachowanie tłumu".... to nie moje hobby (mam inne) ale od jakiegoś 1,5
    roku tak sobie obserwuje indeksy, komentarze giełdowe, jakieś wydarzenia na
    świecie które (teoretycznie) mają mieć wpływ na giełdę, różne analizy w
    różnych miejscach czy to AT czy AF..... i korelacje tego wszystkiego ze
    wszystkim....

    Na chwilę obecną wygląda to tak że inwestowanie jest historią w sensie "ta
    firma jest dobra, ma plany, warto w nią inwestować". Teraz jest tylko i
    wyłącznie spekulacja - handel papierkami które prawie losowo zmieniają
    wartość (+/-) od jakiejś wartości. Stąd Intraday bardzo popularne i
    niezostawanie z towarem na weekend.
    To właściwie trochę loteria... jak wiatr wieje w lewo to wystawiamy
    niebieską flagą, jak w prawo to czerwoną.... jak nie trafimy to nam się
    flaga łamie... jak trafimy to w nagrodę dostajemy drugą takiego samego
    koloru....
    Oczywiście to wszystko z obserwacji małego żuczka....
    Z perspektywy czasu wygląda że rzeczywiście rynkiem steruje jakaś mega siła
    i teorie spisku są coraz mniej teoriami a bardziej codzienną praktyką....