    From: e...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dominet-Bank dają 8%
    Date: 1 Mar 2003 11:34:30 +0100

    > Jakby nie patrzec - tez wyzej niz WIBOR.
    > Wiecej powiem - wtedy sama sytuacja banku byla zupelnie inna niz np
    > teraz (brak inwestora stategicznego) Dominetu.

    Sorry Amra, ale bredzisz :)
    Jakiego "inwestora strategicznego"??!! Przeciez ten _fundusz_ Merrill Lyncha,
    to typowy venture capital (wyraznie zreszta pisza, ze inwestuja na pare lat,
    zeby korzystnie sprzedac, jak biznes pojdzie).
    A jak ktos ma blade pojecie o dzialaniu tego typu funduszy, to wie, ze w
    pierwszym rzedzie beda akceptowac straty, a nie je powiekszac. Czyt. gdyby
    trzeba bylo (odpukac) bank dokapitalizowac, nie wyloza ani centa, tylko pozwola
    zbankrutowac (ew. opchna jak najszybciej za byle grosze, jesli sie da) i wpisza
    sobie strate w normalne koszty dzialalnosci.
    Chyba ze o czyms nie wiem (wtedy bardzo sie zdziwie).

    PS. A przeciw Dominetowi konkretnie naprawde nic nie mam.

    PS2. I nie wykluczam, ze (nawet ze sporym prawdopodobienstwem) biznes pojdzie,
    a ci, ktorzy ulokuja tam kase ladnie zarobia. ("i beda sie smiac").
    Tylko zdaje sie, kompletnie nie rozumiesz kategorii takiej jak ryzyko (z
    definicji opasrtej na prawdopodbiwenstwie, mniejszym lub wiekszym ze cos sie
    spieprzy) i zwiazku ryzyko/zysk. W takim razie proponuje, ulokuj sobie cale
    oszczednosci nie w Dominecie, tylko w futuresach - tam te 8proc. mozna zarobic
    nie w rok, a w 1 dzien. Jak bedziesz miec akurat szczescie, to zarobisz
    i "bedzisz sie smiac". Nie pasi?
    No to inny pomysl. Skoro kwestie ryzyka ignorujemy, badz tak jestes przekonany,
    ze go nie ma, go wystaw mi gwarancje, ze pokryjesz strate (te 10 proc. ktorej
    nie pokryje ew. BFG) w razie czego, notarianie i z zabezpieczeniem na jakichs
    aktywach. To ja ulokuje tam wieksza kase i jeszcze zyskiem sie podziele. No to
    jak?