  • Data: 2003-02-20 11:55:08
    Temat: Re: Dominet-Bank dają 8%
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tiaaa, to jedyne optymistyczne wytlumaczenie, zdaje sie tez, ze w
    > podobnym duchu tlumaczyli to oficjalnie. Tyle, ze jest to dla banku
    > strategia dosc kosztowna i ryzykowna.
    > Kosztowna, bo analogiczny do inteligo koszt 50 zl ponosza juz za
    > zdobycie depozytu w wysokosci 2 tys. zl, co nie jest imponujaca
    > kwota. (koszt liczony relatywnie do refinansowania na rynku po
    > rocznym WIBORze = 5,93 i z uwzgledenienim rezerwy)

    To pomoz to razy dwa. Dostaje ten kto zaklada i ten kto poleca..
    Dodatkowo - dodaj koszty reklamy - ktorew w przypadku Inteligo sa o
    niebo wyzsze.
    To raz.
    Dwa - ja nie mowie, ze taka strategia zdobycia depozytow jest tania -
    ale _UWAGA_ w tym wuypadku TANSZA niz inne alternatywne. Pomysl tak.
    Zeby to przedsiewziecie cale rozwijalo sie - potrzebuja jeszcze wiecej
    kasy - jak ja zdobyc:
    a) ida do banku - dostaja propozycje WIBOR + marza - ale juz kilka
    firm leasingowych sie na tym przejechalo... i jest drogie
    b) zrobic sekuratyzacje jakas ;) z kredytow juz danych - ale to jest
    proces d;lugotrwaly, tez wymaga banku posredniczacego (i oplat dla
    niego) no i dania jakiegos ladnego oprocentowania (pewnie wyjdzie
    wiecej niz te 8%)
    c) obligacje - ale rynek jaki jest kazdy widzi - i niekoniecznie
    chcieliby kupic - bank tutaj tez potrzebny - oprocentowanie wyjdzie
    takie samo

    Co do Inteligo - zwazywszy na ilosc martwych kont - taki sobie
    interes.
    Co do twoich 2000 - policz prosze ile te pieniadze musialyby LEZEC na
    koncie, zeby bank na tym zarobil - zarobek banku to roznica miedzy
    WIBOREM a swoim oprocentowaniem. Oj bardzo dlugo...

    > Ryzykowna, bo jakby przyszedl ktos z naprawde grubsza kasa, to
    > koszt mieliby odpowiednio wiekszy i naprawde porzadny. W zasadzie
    > powinni klientowi zaplacic polowe odsetek z gory, zeby tylko nie
    > zakladal lokaty :)

    Buhahahahaha. Sorry - ale wtedy moga wiecej pozyczyc na rynku
    miedzybankowym i wiecej udzielic kredytow dla ludnosci... Wiecej maja
    kasy - wiecej zarabiaja (a zobacz jak sa oprocentowane te kredyty)...

    > Z czego wynika tez, ze albo lekcewaza ryzyko, albo nie celuja w
    > grupe zamoznych (nie mowiac o instytucjonalnych) klientow. Nie
    > podejrzewam zreszta, zeby takich zdobyli, bo tak "okazyjna" oferta
    > na pewno wzbudzi w nich obawy - dowodem nawet ta dyskusja na grupie.

    Ale popatrz na to z innej strny - na gieldzie mozna ostatnio tylko
    stracic - a wbrew twoim twierdzneom ludzie dalej graja - i co
    najwazniejsze wygrywaja.
    Tutaj jest podobnie - graja lokujacy tam - przegrywaja (albo maja inna
    uztecznosc calej operacji) bioracy zabojczy kredyt na lodowke...

    Kto zyskuje? Ja uwazam, ze a) Dominet, b) depozytariusze

    P.S. A po co istnieje VW Bank i dlaczego nie daje kredytow, a ma
    oprocentowanie calkiem clakiem?
    bo to jest tania droga do zdobycia kasy na sfinansowanie zakupow
    samchodow (a biorac pod uwage cesje na ubezpieczenie + zabezpieczenie
    na aucie malo ryzykowny).

    Ty patrzysz tylko na bank - ja patrze na cala grupe, na caly pomysl -
    i odwoluja sie do Lukasa. I przy Lukasie bylo od diabla ludzi (ja sam
    wtedy z moim 500 zl oszczednosci) ktorzy nie wierzyli jakiemus tam
    Swietokrzyskiemu Lukasowi i szlo do PKO BP. Baaa - ile to ja myslalem,
    zeby przeniesc kase z PKO BP do WBKu (w Raodmiu nie ma WBK - wiec po
    raz pierwszy widzialem ten bank, a zanim wymyslilem w lipcu 2001, a
    zabralem sie do tego w styczniu 2002, ze moze bede pisal prace o
    jakims mBanku (mialem juz tam konto) to na bankach i ich uslugach
    znalem sie hmmm no tak sobie (ZiM sie klania).

    Reasumujac. Istotnie rozumiem wszystkie obawy, ze jak 8% to nie
    ryzykowac, aczkolwiek - minimalizujac ryzyko musimy sie liczyc z tym,
    ze osiagniemy mniejsze (duzo?!?) zyski.

    P.S. A ciekaw jestem jak Lukasiewicz zalozy nowy bank co to bedzie.
    Pewnie az takiego oprocentowania nie da, ale...