    From: euro <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Doradcy finansowi
    Date: Fri, 23 Oct 2009 20:56:20 +0200

    orcio schrieb:
    > Witam
    > Jestem na etapie szukania kredytu mieszkaniowego. Chciałem zapytać o
    > Wasze doświadczenia w tym temacie. Czy lepiej wybrać sie do doradcy
    > finansowego (Open Finance, Expander, Finamo) gdzie ma porównanie ofert
    > banków, czy chodzić po wszystkich bankach w okolicy samemu i
    > samodzielnie porównywać? Czy doradcy mogą mieć lepsze oferty niż to co
    > dostaje człowiek "z ulicy" przychodzący niebezpośrednio do banku?
    > pozdrawiam
    > orcio

    moje doswiadczenia sa takie ze tylko doradca.
    wynika to z tego ze kredyt zalatwialem przez pelnomocnika notarialnego:

    -wszystkie fomlanosci zalatwia za ciebie. biega do bankow, dorzuca
    dokumenty. w moim przypadku ogrom. biega do developera, zalatwia wyciagi

    -sklada wnioski do kilku bankow, podczas gdy ty pokazujesz dokumenty
    tylko raz. doradca potwierdza zgodnosc dokumentow z oryginalem.
    praktycznie nie musisz wogole odwiedzac bankow.

    -ma wieksza wiedze o rynku niz ty. ty tylko ta wiedze weryfikujesz.
    ja robilem to tak ze po prezentacji oferty czy banku dzwonilem do
    zielonych skypowcow w infoliniach i punktowalem oferte i wylapywalem
    kruczki, czytalem fora internetowe. doradca nie mogl na mnie zarobic. w
    koncowce zszedl ze swojej prowizji.

    -oferty bankow wbrew pozorom sa bardzo latwo porownywalne wiec nie
    ponosisz zadnego ryzyka (prowizja, marza,)

    -w moim przypdaku developer wspolpracowal z firma doradcza co bardzo
    latwo ulatwilo mi prezentacje nieruchomosci w banku, wystawianie
    certyfiktow developera itp...wszystkie dokumenty byly zalatwiane na
    drugi dzien. oszczedzilo mi to duzo kosztow na paliwo i czasu!

    nie bralem zadnego z tych doradcow ktore zaprezentowales powyzej.

    pozdrawiam
    euro