-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!not-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Dymiacy walter czekistów
Date: Sun, 09 May 2010 03:32:49 +0200
Organization: NASK - www.nask.pl
Lines: 79
Message-ID: <m...@i...localdomain>
References: <e...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pippin.nask.net.pl 1273368770 12221 195.187.100.11 (9 May 2010 01:32:50 GMT)
X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 9 May 2010 01:32:50 +0000 (UTC)
Cancel-Lock: sha1:DQkngxfCEcqDrLrPjA7TUV9DUec=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:526773
[ ukryj nagłówki ]Charlie delta <c...@g...com> writes:
> Ja mam naturalnie głęboką wiarę, że Rosja to jest całkiem normalne
> państwo. W związku z tym nie mam naturalnie żadnych wątpliwości, że
> kiedy we właściwym czasie opublikowany zostanie raport międzynarodowej
> komisji badającej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10
> kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smoleńsk-Siewiernyj, to ten
> dokument będzie wyglądał tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport
> francuskiego Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la Sécurité de
> l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu
> Concorde, rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod
> Paryżem.
Mam nadzieje ze nie, akurat tamte np. wnioski BEA sa przynajmniej
kontrowersyjne.
> Być może ten rosyjski raport będzie nawet jeszcze większy i
> dokładniejszy od francuskiego, bo w końcu w katastrofie Concorde nie
> zginął prezydent Republiki Francuskiej z małżonką, elita życia
> politycznego Francji oraz dowództwo francuskich sił zbrojnych, tylko
> wycieczka niemieckich biznesmenów.
To nie powinno miec wplywu na komisje badajaca katastrofe.
> W katastrofie Concorde jako jej pierwotną przyczynę zidentyfikowano
> pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, leżący w charakterze
> śmiecia na pasie startowym, który podczas startu Concorde przeciął
> jedną z opon samolotu.
Interpretacja.
Przyczyn bylo wiecej, natomiast w odroznieniu od tej jednej wiele
z nich nie powinno miec szansy zaistniec (o sterylnych pasach nie
slyszalem, zawsze jest takie ryzyko).
BTW glownym zarzutem zwiazanym z tym elementem bylo wykonanie go ze
stopu tytanu (a nie ze stopu aluminium). Tak jakby opony nie pekaly bez
zadnych obcych elementow.
> W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, który
> rozbił się w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku
> eksplozji bomby w ładowni bagażowej, koronnym dowodem rzeczowym stał
> się strzęp płytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, który
> był częścią elektronicznego zapalnika czasowego bomby i został wyjęty
> przez policyjnych techników pincetą ze znalezionego w lesie pod
> Lockerbie nadpalonego kawałka koszuli. Śledztwo trwało prawie trzy
> lata.
A nie pomyslales ze nikt nie wiedzial co sie stalo? Zupelnie inna
sytuacja. W tej chwili praktycznie wiadomo, ze przyczyna katastrofy
w Smolensku bylo zejscie pilotow ponizej bezpiecznej wysokosci. Nie
wiadomo (byc moze) tylko dlaczego to zrobili.
> Sceptycy, kórych nie obezwładniła dotychczasowa eksplozja braterstwa
> polsko-rosyjskiego, zastanawiają sie m.in. nad przyczynami całkowitej
> dezintegracji środkowej części samolotu, czyli kabiny pasażerskiej.
Zapis parametrow lotu (FDR) z pewnoscia bardzo latwo pokaze przyczyne.
BTW na pokladzie bylo cos w rodzaju QAR (?) i GPS, ktore maja byc
odczytywane przez Amerykanow (i Polakow jako producentow jednego
z urzadzen?).
> Nic nie wiadomo o stanie kabiny załogi. Kokpit, z natury rzeczy
> zawierający kluczowy materiał dowodowy,
Nope, kluczowym materialem sa rejestratory, a te znajduja sie z tylu,
i akurat nie znikly. Teoretycznie mozna podmienic zawartosc FDR (np.
uzywajac symulatora), ale ryzyko wykrycia czegos takiego byloby bardzo
duze.
> Czy te zwłoki, które przetrwały mniej więcej w całości, prześwietlono?
> Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem
> 'blast injury' obejmującym m.in obrażenia płuc wywołane skokowym
> wzrostem ciśnienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obrażenia płuc
> mają bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdjęciach
> rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem.
Ciekawe czy taka eksplozja odwraca tez samolot na plecy?
Bo utrata znaczacej czesci powierzchni skrzydla, owszem.
--
Krzysztof Halasa
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.10 07:31 Akarm
- 09.05.10 07:49 Andrzej Kubiak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku