  • Data: 2015-07-22 18:11:42
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <b...@...pl> writes:

    > Nie zadziała. Stała marża (podane przykładowe 4%) odpowiednia dla stóp
    > referencyjnych w granicach 2%, przestaje być odpowiednia dla stóp
    > referencyjnych typu 15%, ponieważ nie będzie wtedy wystarczająca do
    > pokrycia ryzyka kredytowego, co w efekcie spowoduje w standardowym
    > scenariuszu bankructwa banków.

    To drobiazg w porównaniu do wszystkich innych problemów, ale oczywiście
    tak jest. Ryzyko prowadzenia działalności bankowej.

    > Zapewne chodzi Ci o deprecjację, a nie dewaluację.

    Jeden diabeł w tym przypadku, używam tego słowa w tradycyjnym znaczeniu.

    > To co dla mnie jest obecnie w Grecji najciekawsze, to jak będzie się
    > odbywać marginalizacja państwa greckiego. Wzrost szarej strefy przy
    > tych podwyżkach VAT jest nieunikniony, pytanie tylko do jakiego
    > stopnia. Kto wie, może 33% PKB być w zasięgu kilkumiesięcznym? :)

    Nie wiem czy obecnie nie jest większa. Jeśli ktoś nie może nawet swoich
    pieniędzy wyciągnąć z banku (w postaci nadającej się np. do zapłaty
    kontrahentom), to jak ma płacić podatki.
    --
    Krzysztof Hałasa