    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwny zapis w umowie kredytowej - multibank
    Date: Mon, 29 Sep 2008 12:28:27 +0200

    news:gbq9fk$f2a$1@alfa.kjonca...

    > Ale np. może postraszyć KK, to zawsze jest jakiś dodatkowy argument
    > przeciwko kredytobiorcy :)

    Hmm, kk w sensie kodeks karny? Wydaje mi się, że tu w grę mogłaby jedynie
    wchodzić jakaś "odpowiedzialność cywilna". Żeby na karną się narazić, to już
    by chyba trzeba być idiotą, w znaczeniu żeby tak jakoś samemu na siebie
    donieść, że to celowo i zamiarem wyłudzenia te kolejne kredyty sie brało.

    > Zdaje się, że taki zapis "bezwarunkowy" (tj. bez określenia kwoty czy sumy
    > "dodatakowych" zobowiązań) został uznany za klauzule niedozwoloną.

    Nie wiem. Ja to obśmiałem biorąc WWJ. Doradcy, z którymi podpisywałem umowę
    też z tego co pamiętam nie traktowali tego zbyt poważnie. W każdym razie "w
    międzyczasie" tak sumarycznie to wziąłem "kredytów" na ponad 0,4M, co jest
    sumą znacznie wyższą niż kwota WWJ, w BIK to widać, bank to widzieć musiał,
    bo w międzyczasie brałem też KK Multi, a BRE zawsze zagląda do BIK, no i
    bank to olał. Więc zapewne sami sobie zdają sprawę, że jest to absurdalne i
    traktują to jako dodatkowe narzędzie "dyscyplinujące", które działa na co
    naiwniejszych i ostrożniejszych. Tak przynajmniej ja to odbieram.

    Bankom zależy na terminowej spłacie kredytów. Pozostałe "wymogi" to gadżety
    i dekoracje.

    marekz