eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawieRe: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for
    -mail
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Date: 15 Jan 2002 10:29:20 GMT
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 42
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>
    Message-ID: <a210a0$pn$1@news.onet.pl>
    References: <a1u7km$247$6@news.tpi.pl> <a1ue6b$pft$9@news.onet.pl>
    <2...@d...pingwin.waw.pl> <a1uq6a$l2i$1@news.onet.pl>
    <2...@d...pingwin.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: ornak.waw.pdi.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1011090560 823 213.146.32.4 (15 Jan 2002 10:29:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Jan 2002 10:29:20 GMT
    User-Agent: tin/1.4.2-20000205 ("Possession") (UNIX) (Linux/2.2.19 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:155029
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Jesli sadzisz ze w takiej sytuacji wyjde ze sklepu to sie grubo
    > mylisz.

    > W takiej sytuacji to ja wolam policje.

    I co dalej? Policja może spisać protokół i sbie pójdzie. Stracisz czas.

    > No to zastanow sie z kolei Ty - albo piszesz ze ma prawo, albo ze ja
    > nie moge nic na to poradzic. Roznica jest duza, bo w drugim wypadku ja
    > robie straszny dym, w pierwszym mam polozyc po sobie uszy.

    Robisz wielki dym i potem okazuje się, że sklep mial prawo kartę Ci
    zatrzymać.

    > Mam wrazenie ze z osoby ktora powoluje sie na ustawy i rozporzadzenia
    > zaczynasz zauzywazac ze to cale 'prawo' polega na tym "a co Pan mi
    > zrobi". Prawo to nie jest!

    Prawem sklepu, które to prawo dostaje od banku jest rozporządzane
    wlasnością banku (kartą) zgodnie z instrukcją akceptacji kart. A ona
    przewiduje zatrzymanie karty w kilku przypadkach. Na przykład kiedy
    podpis się nie zgadza, kiedy terminal poleca zatrzymać kartę, kiedy
    numer pokazany przez terminal jest inny niż na karcie, kiedy termin
    ważności karty upłynął i również wtedy, kiedy sklep ma wątpliwości, czy
    tą kartą posługuje się osoba do tego upoważniona.

    Sklep ma wątpliwości. Prosi Cię o dodatkową weryfikację. Ty odmawiasz,
    więc sklep ma dalej wątpliwości. I zgodnie z wolą banku zatrzymuje
    kartę.
    Ty robisz dym, sklep twierdzi, że miał wątpliwości. Czy jesteś w stanie
    wykazać, że sklep wątpliwości nie mógł mieć? Bo zauważ, że to sprawa
    cywilna, gdzie ciężar dowodu leży po stronie wnoszącego. A Ty wnosisz,
    że sklep odebral własnośc banku bezprawnie.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    _______/ /_ IRC: _555, http://mike.oldfield.org.pl/
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1