    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: E-podpis a token
    Date: Sat, 15 Jun 2002 00:31:06 +0200

    "Marcin Cenkier" <m...@p...fm> wrote in message
    news:3D0A56D3.3090208@poczta.fm...

    > Pragnę tylko zauważyć, że podmiot świadczący usługi certyfikacyjne,
    > wydając kwalifikowany certyfikat, jest obowiązany zawrzeć w tym
    > certyfikacie dodatkowe dane na wniosek osoby składającej podpis
    > elektroniczny. Tak więc spodziewam się że można samodzielnie określić,
    > że dany certyfikat będzie tylko i wyłącznie stosowany do danego celu (w
    > danej instytucji).

    POdejrzewam, że byłoby to pozyteczne. Certyfikaty, które służą do
    rozliczania wobec ZUS czy US, ale zastrzezeniem, że na przykład nie mogą być
    stosowane wobec instytucji finansowych.
    Tak na prawdę te moje obawy są dosyć wydumane, ale chyba ilustrują czym się
    różnią klucze dedykowane do jednej aplikacji od kluczy certyfikowanych,
    których akceptacja zależy (jesli są one bez wspomnianych zastrzeżeń ze
    strony posiadacza) tylko od woli akceptanta.
    Bo przecież (jest to jeszcze dalej idący wniosek) można by ustanowić urząd,
    gdzie mogliby obywatele oświadczać, że nie korzystają i nie będą nigdy
    korzystac ... a "podmioty swiadczące" by musiały sprawdzić czy dany obywatel
    przypadkiem nie figuruje na liście.

    Vizvary