  • Data: 2009-09-01 20:23:26
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:06:08 +0200, Pete napisał(a):

    > AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
    > ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

    To jednak coś źle pamiętasz.
    Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
    wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
    bardzo popularna taryfa.

    > A co do Heyah:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Heyah
    > 2004 - start

    A dokładnie, to 10-03-2004:
    http://matrax.net/forum/showthread.php?t=1294
    Idea próbowała na to odpowiedzieć taryfą "POP na okrągło", która tylko
    rozjuszyła popaków, a co drugi post na grupie pl.misc.telefonia.gsm
    kończył się wówczas hasłem "POP w klop".
    W przeciągu 3 miesięcy Idea straciła ok. 200 tys. klientów i by
    powstrzymać dalszy ich odpływ w dniu 21-06-2004 Idea wprowadziła taryfę
    "Nowy POP" z taryfikacja sekundową:

    "23 czerwca 2004 09:00, Adam Urbanek

    Centertel uruchomił w swej sieci Idea tańszą usługę prepaidową Nowy POP.
    Oferta jest dostępna zarówno dla dotychczasowych, jak i nowych
    bezabonamentowych użytkowników Idea POP.
    Wprowadzenie tańszej usługi Nowy POP w Idei niewątpliwie wiąże się ze
    wzrostem popularności marki Heyah, niedawno zaoferowanej w systemie
    prepaid przez PTC (operator sieci Era). Obecnie z usług oferty Heyah
    (czerwona łapa) już korzysta ponad milion abonentów posługujących się
    kartą prepaid.

    Od poniedziałku (21.06) w ofercie Nowy POP Idei można rozmawiać za 80
    groszy z VAT (0,80 zł z VAT/min.) - niezależnie z jaką siecią następuje
    połączenie (dowolna sieć komórkowa lub stacjonarna). W Nowym POP-ie
    *naliczanie impulsów jest sekundowe* od początku realizacji połączenia
    do wszystkich sieci (sieć Idea, inne sieci komórkowe, sieci
    stacjonarne). Wysłanie SMS-a w usłudze Nowy POP kosztuje 0,20 zł (z
    VAT).

    Warto zauważyć, że jest to już niewiele różniąca się taryfa od dotąd
    najtańszej w Polsce opłaty w bezabonamentowej usłudze komórkowej Heyah
    (PTC), w której ceny za minutę rozmowy wahają się w zakresie 68-98
    gr/min - w zależności od sieci do której jest kierowane połączenie. Aby
    zostać nowym użytkownikiem oferty Nowy POP wystarczy wykupić dowolny
    zestaw startowy lub zestaw z telefonem Idea POP. Wszystkie zestawy
    prepaid aktywowane po 21.06.2004 r. działają w Nowym POP-ie."

    (http://www.idg.pl/news/67941/Tansze.uslugi.prepaido
    we.w.sieci.Idea.html)

    > 2005 - "7 lutego weszły w życie nowe, najniższe wówczas na rynku ceny
    > SMS-ów - 3 gr za sztukę."
    >
    > Co jak widać nie skłoniło reszty operatorów do obniżenia cany SMS do
    > podobnego poziomu....

    I nie ma się co dziwić! Jaki procent klientów porzuci swojego
    dotychczasowego operatora tylko dlatego, że w innej sieci są tańsze
    SMS-y? A przenoszenia numerów wówczas nie było!

    > "Przełom 2005 i 2006 roku upłynął pod znakiem obniżania cen przez
    > konkurencyjne sieci telefonii komórkowej. Sieć Heyah również obniżyła
    > stawkę za połączenia poza siecią z 80 do 68 groszy brutto"
    >
    > Czyli w okresie kiedy zaczynały się obniżki MTR zaczęły się obniżki w
    > Heyah.

    A to już w ogóle bzdura!
    Pierwsza obniżka MTR miała miejsce dopiero 1 maja 2007:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=8256

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof