    From: Miernik <m...@f...org>
    Subject: Re: Escrow - chce tego uzyc, ale sie boje :)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 09 May 2005 21:08:59 GMT

    Piotr Woźniak <p...@n...pl> wrote:
    > 1. Co w przypadku gdy sprzedajacy nie wysle towaru ? Kiedy
    > odzyskam kase wplacona na konto posrednika ?

    W waruknkach serwisu Escrow powinno być to opisane. Choć z Escrow.com
    korzystałem to nie pamiętam.

    Chyba to było jakoś tak że sprzedający musi wtedy wysłać dowód nadania i
    podpisane przez Ciebie potwierdzenie odbioru do pośrednika.
    Jeśli nie dostarczy przez jakiś tam czas, jakieś dwa tygodnie pewnie,
    to kase zwracają Tobie.

    Jeśli wyśle to pośrednik zatrzymuje kase do czasu wyjaśnienia sprawy z
    kurierem.

    > 2. Co w przypadku gdy sprzedajacy wysle zamiast towaru
    > przyslowiowa cegle ? Jak wyglada reklamacja ?
    > Z tego co czytalem to wyglada to dosc slabo, bo kupujacy musi
    > odeslac towar do sprzedajacego i dopiero jak sprzedajacy potwierdzi
    > odbior kupujacy dostaje do dyspozycji pieniadze.

    Tak.

    > A co w przypadku
    > gdy sprzedajacy nie potwierdzi odbioru ? Czy dostanie moja kase
    > ale z jakims duzym opoznieniem ? Np. za dwa, trzy miesiace ?

    Pewnie do sądu, i do tego czasu nikt nie dostanie kasy.

    > Z wazniejszych rzeczy to chyba bede chcial korzystac z www.escrow.com

    Korzystałem, przelew im wysłałem z Multibanku, polecam, przelew
    kosztował 26 PLN, nic więcej nie doliczyli.

    Escrow.com jest dosyć drogi, jak przedmiot jest tani to można skorzystać
    z escrow moneybookers.com - też korzystałem, bez problemów.

    Uwaga: poza tymi wyżej, prawie wszystkie serwisy Escrow są fałszywe, tzn
    kasa wysłana do nich przepada. Nigdy nie korzystaj z Escrow gdy nie
    znasz nikogo kto z niego korzystał z sukcesem.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm