  • Data: 2008-09-20 16:17:01
    Temat: Re: Euro i znowu euro - prognozy
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "TomeK" <t...@w...pl> wrote in message
    news:gb236f$3ue$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witajcie
    > Pamietam czasy gdy 1 euro mozna bylo kupic za okolo 1 zlotowke
    > Pamietam tez jak za 1 euro placono prawie 5 zlotych
    > Teraz euro spada, ciekaw jestem jak to sie skonczy podczas wprowadzania
    > tej waluty u nas.
    > Szukalem w necie wiarygodnych prognoz opdnosnie kursu euro ale nie
    > znalazlem
    > Prosze o pomoc bo sam nie wiem czy lepiej kupowac czy sprzedawac te walute
    > Pozdrowionka
    To trzeba zapytac wrozki.

    Prognozy na koniec roku 3zl, bo rozpocznie sie gra na przyjecie przez Polske
    EUR (warto sprzedac obligacje niemieckie , kupic polskie, miec wyzszy kupon
    odsetkowy i czekac na zamiane).
    Trzeba pamietac, ze w nastepnym roku, jak zaczna sie problemy gospodarcze w
    Polsce, spadna wplywy do budzetu (wydatki panstwa w duzej mierze sa sztywne)
    to moze zaczac robic sie nieciekawie. Wielu eksporterow nie wytrzyma takiego
    kursu w dluzszej perspektywie i odbije sie to na gospodarce. Jezeli w pewnym
    momencie okaze sie, ze z przyczyn politycznych lub gospodarczych nie
    przyjmiemy EUR to moze nastapic panika, ktora nie wiadomo jak sie skonczy.
    Trudno gdybac i ukladac scenariusze w bardzo odleglej perspektywie kilku
    lat.