    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Eurobank ekspresowy
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 31 Aug 2013 16:25:43 +0200

    Dnia Fri, 30 Aug 2013 13:58:24 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Tylko, żeby się (życzliwie) podroczyć:
    > A co Tobie, J.F. broni wystawić weksel na 100mln, dać go mnie, ja pójdę
    > z nim do banku, zdyskontuję go, wezmę kredyt itd (znana historia JKM-a o
    > Ruskim, który rzuca na stół w hiszpańskim hotelu 100EUR zaliczki i idzie
    > obejrzeć pokój...)

    jeszcze jest znana historia o dwoch takich co musieli sp* do Izraela.

    > Czyli każdy może sobie wydrukować pieniądze (weksel). I teraz dochodź,
    > czy ktoś ma te pieniądze, czy nie ma. Kupiono za to towary, puszczono w
    > ruch biznes i wszystko się kręci. :)

    I wlasnie o to chodzi, ze banki powinny byc pod specjalnym nadzorem,
    i wlasnie dlatego pewne operacje powinny byc dla nich zakazane.

    > Ale NBP jest kontrolowany przez władze Państwa, a nie przez
    > akcjonariuszy

    I dlatego moze zapewnic nadzor,

    > i może bankom komercyjnym zrobić kuku, jeśli ryży z łysym
    > i bobrem tak się umówią.

    owszem, ale tez banki trzymaja tam niewielka ilosc swoich obrotow.

    Na takie konto techniczne do przelewow nadaje sie to jednak swietnie.

    J.