  • Data: 2002-06-25 09:11:07
    Temat: Re: Eurokonto (Pekao S.A.) - zapis na wypadek śmierci
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> writes:

    > Tak się składa, że mam eurokonto wspólne i są zapisy na wypadek śmierci.

    No nie wiem, nie wiem...

    MJ

    Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe

    Art. 52. Rachunek oszczędnościowy może być prowadzony dla kilku osób
    (rachunek wspólny), z których każda korzysta z uprawnień posiadacza
    rachunku w granicach określonych w umowie.

    Art. 57. 1. W razie śmierci posiadacza rachunków oszczędnościowych
    bank jest obowiązany wypłacić z tych rachunków:

    1) kwotę wydatkowaną na koszty pogrzebu posiadacza rachunku - osobie,
    która przedstawi rachunki stwierdzające wysokość poniesionych przez
    nią wydatków - w wysokości nie przekraczającej kosztów urządzenia
    pogrzebu zgodnie ze zwyczajami przyjętymi w danym środowisku,

    2) kwotę nie wyższą niż przypadające na ostatni miesiąc przed śmiercią
    posiadacza rachunku dwudziestokrotnie przeciętne miesięczne
    wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku
    ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, nie
    przekraczającą jednak wysokości środków na rachunku - osobie, którą
    posiadacz rachunku wskazał w umowie.

    2. Przepis ust. 1 nie dotyczy rachunków, o których mowa w art. 52.