  • Data: 2016-11-14 12:28:54
    Temat: Re: FATCA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-11-05 o 14:35, J.F. pisze:
    >Ale duzy moze wiecej...

    >Czy ja wiem. Wszak Visa, MC czy Amex to jednak firmy amerykanskie. A
    >kotry polski bank nie wydaje ich kart i nie rozlicza? A i gielda

    Ale to problem Visy, MC i Amexa.
    A w zasadzie zaden problem - rozlicza sie przez polska filie, czy np
    przez brytyjska.
    Albo kajmanska :-)

    >najwieksza tam na swiecie to i firmy z calego swiata tam chca akcje
    >miec notowane jak i obligacje moze sprzedac.

    Duzo takich przypadkow z polskich firm ?
    To najwyzej bedzie male utrudnienie, bo trzeba bedzie przez jakis
    trzeci bank przekazywac srodki.

    >W sumie to nie wiem czy jest jakas umowa UE-USA, ktora kaze przy
    >otwieraniu konta w USA kaze wypelniac jakis papier czy nie jest sie
    >platnikiem podatku dochodowego w jakims kraju UE ale watpie.

    Mialem na mysli jakas wspolprace wewnatrz UE.
    Np polski rzad podejrzewa, ze Kulczyk nie zaplacil wszystkich
    naleznych podatkow :-)

    J.