-
Data: 2010-03-29 15:03:07
Temat: Re: FM Bank udostępnia adresy e-mail
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"scholastyk" 3...@n...onet.pl
> Dzisiaj bank przysłał mi maila z przeprosinami.
> Grzecznie napisali, odpuszczam im winy :)))
Ja nie dopuszczam -- nie dlatego, że nie odpuszczam w ogóle,
ale dlatego, że mego adresu (ze stopki) nikomu nie udostępnili...
-=-
Natomiast przeżyłem szok związany z nieodpuszczaniem.
Jakiś czas temu (ze trzy lata temu) Rzecznik Konsumentów
zapytał mnie o to, czy umiem czytać, gdyż wyraźnie
napisane jest w ustawie, że do mnie (do konsumenta)
należy wybór -- naprawa czy wymiana. Ten moment
pamiętam bardzo dokładnie. :)
Dziś mi powiedział, że sklep ma prawo odrzucenia mego
żądania wymiany i zastąpić je naprawą, gdyż takie są
dyrektywy unijne.
Przed laty dokładnie tłumaczył mi, że to ja (jako konsument) decyduję
o sposobie naprawy. :) Pokazywał, tłumaczył wartość słów 'albo' itp...
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Tłumaczyłem się tym, że czytać wprawdzie potrafię, ale nie wiem, jak interpretują
prawnicy ten zapis. Dostałem jednoznaczną odpowiedź, że tu nie ma niczego do
interpretowania -- nie można tego zinterpretować na dwa sposoby. W powietrzu
zawisło, że tylko analfabeta może uznać, że ustawa pozostawia sprzedawcy wybór
co do metody naprawy -- wymiana albo naprawa. :)
-=-
Przy okazji zapytałem go o inną sprawę. Dostałem informację: 'tutaj sklep
racji nie ma' oraz radę: 'proszę to zostawić' i informację: 'nie wiem, jak
wygląda sprawa z przedawnieniami -- czy biegnie ono momentu od zgłoszenia,
czy od odpowiedzi sklepu'.
Druga sprawa (gdzie mam racji, ale nie warto się upominać) dotyczy
grzałki do pralki -- grzałka kosztuje wprawdzie 27 złotych z groszami,
ale wyciągniecie pralki i jej wsunięcie to dla mnie problem dużo poważniejszy. :)
Pierwszą jest nagrywarka kupiona w MediaMarkt za 654 złote z groszami.
-=-
Gdyby mnie Rzecznik ów nie przekonywał do ustawy, nie kupiłbym tej nagrywarki,
lecz wybrałbym nagrywarkę Philipsa. Ustawę i Rzecznika można spokojnie uznać
za bezwartościowe dodatki obciążające podatników. :) Wartość tych dobrodziejstw
jest ujemna -- jedynie daje zachętę do odważnego kupowania. Gdy już się kupi
bubla -- jedynie ważenie interesów ma zastosowanie. :)
Dodał jeszcze na pocieszeni, że sąd uznać może mnie za pieniacza, jeśli zażądam
wymiany.
Aby było jasne -- sklep nie kwestionuje wystąpienia wady (wada praktycznie
uniemożliwia
mi korzystanie z nagrywarki) lecz proponuje naprawę zamiast wymiany na nową i
motywuje
tu tym, iż usterka nastąpiła po upływie 6 miesięcy od momentu zakupu...
-=-
Gdy kiedyś polski język zaniknie -- zapamiętajcie moje wnuki, kogo Rzecznik
Konsumenta nazywa analfabetą. Dodam jeszcze, że przyjmująca ode mnie reklamację
w MediaMarkt napisała, iż 'rządam'... Na moją prośbę poprawienia odparła, iż
to naprawdę bez znaczenia, jak napisze, ale gdy nalegałem, poprawiła, co
widać, gdyż nie wydrukowała nowej kartki a jedynie poprawiła ręcznie to,
co wydrukowała z błędem...
-=-
Wnioskuję po odmianach, :) jakie zaszły w Inspekcji Handlowej
i u Rzecznika Konsumenta, że Polska nie wchodzi do UE, ale z niej wychodzi. :)
Skasowałem za jednym posunięciem i MediaMarkt, i Rzecznika, i LG -- producenta
nagrywarki. :)
-=-
Na pocieszenie w salonie Volvo zapowiedziano mi możliwość anulowania gwarancji
w wypadku, gdybym zamontował felgi o pół cala szersze od tych, które zaleca
Volvo. Volvo, Jaguar i Mazda należały do Forda, mają takie same zawieszenia
(te same!) a ja zamierzyłem zamontować felgi (japońskiej produkcji) kupione
w salonie Mazdy do odpowiednika mego Volvo...
Decyzja dla mnie może być pomyślna -- skoro Volvo tak skrupulatnie przestrzega
tego, co pisze o swoim produkcie, powinno chyba też równie poważnie podejść do
problemu nadmiernego spalania paliwa -- zimą miałem ponad 10 litrów na 100 km,
podczas gdy producent podaje bodajże, iż mój samochód powinien palić od 5 litrów
na sto kilometrów w trasie, poprzez 6 litra średnio do 7.8 litra w mieście...
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.10 10:03 scholastyk
- 29.03.10 10:20 BK
- 29.03.10 16:54 Krzysztof Halasa
- 29.03.10 18:08 Krzysztof Halasa
- 29.03.10 21:31 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...