  • Data: 2009-07-08 18:37:31
    Temat: Re: Faktury dla banku
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > A poza tym swoją działalność możesz prowadzić pod swoim nazwiskiem, nie
    > nadając jej żadnej nazwy i wtedy faktura
    > dla firmy pan Kowalski, niczym nie będzie się różniła od faktury prywatnej
    > na pana Kowalskiego. W tym przypadku przynajmniej sprawa faktur dla banku
    > będzie załatwiona. A co do kwestii rozliczeń podatkowych to lepiej zapytać
    > się u źródła lub doradcy podatkowego.

    doradzam co następuje:

    1) zgłoszenie działalności w gminie koniecznie 2009
    uzasadnienie: wydatki sprzed rozpoczęcia DG są kosztem
    ale tylko wydatki z tego roku, co rozpoczęcie DG
    choćbyś rozpoczął w sylwestra 2009/10, łapiesz się

    2) nazwa firmy: JAKASNAZWA Jan Kowalski
    nazwa skrócona: Jan Kowalski
    faktury brać na: Jan Kowalski

    3) rozliczać na firme tylko połowę kosztów (i na conajmniej połowę
    brać faktury). Inne wydatki też jakoś dokumentować (kolekcjonować
    paragony, płacić kartą itp.), brać rachunki, wpłacać kontrahentom
    zaliczki na konto, jednym słowem: zostawiać jakiś pisemny ślad po
    wydawanych pieniądzach.

    4) w razie upierdliwości urzędu, mówić im: państwo dofinansowało
    połowę budowy, a ja sobie wliczyłem w koszty tę drugą połowę, więc
    niczego nie odliczyłem dwukrotnie.

    5) najważniejsze: napisać porządny wniosek o indywidualną interpretację
    przepisów prawa podatkowego do właściwej miejscowo izby skarbowej
    Izba skasuje 40zł i odpisze: "Panie Kowalski ma pan rację, a jeżeli
    jakikolwiek urzędnik to zakwestionuje, niech spada na drzewo"

    o tym "spadaniu na drzewo" mówi bodajże art. 14b albo 14c
    ustawy "ordynacja podatkowa"