    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Frankowicze
    <608ffebc$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1r3nm73129m4r$.1y4acoarv042.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <wqk33bkeo6ff$.1mvqrm592km6s.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <w...@4...net>
    Date: Thu, 6 May 2021 18:19:19 +0200

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ok, niech bedzie krypto, czy inne prawdziwe rynki.
    > Gdzie widzisz banke

    Na krypto na przykład.

    > i kiedy peknie ?

    Prawdopodobieństwo rośnie z każdym miesiącem, ale myślę, że pod koniec tego
    roku lub na początku kolejnego (licząc w kwartałach). BTC albo się
    zbliży, albo przekroczy trochę 100k$.

    > No - w 2004 weszlismy do UE, a Szwajcaria nie :-)
    > Przyznasz ze to mocno zmienia sytuacje.

    I dlatego złotówka potaniała? Pod wpływem pozotywnych informacji o
    przyłączeniu do Unii? Na pewno chcesz tak argumentować? :)

    > No ale mamy listopad 2007, frank rekordowo tani - 2.18, kupowac czy
    > nie?

    Nie.

    > A kredyt brac, czy nie? Jak podskoczy do 3 zl ... wzrost o 37%,
    > damy rade, a rata i tak mniejsza niz dla PLN :-P

    Nie brać kredytu na rozgrzanym rynku nieruchomości. Patrz pod że ceny
    mieszkań rosły naprawdę zbyt szybko jak na realia.

    > Plus dwie inne moje wypowiedzi:
    > -jak podskoczy do powiedzmy 5 zl ... to o ile podskocza srednie
    > krajowe zarobki?

    Kurs waluty franka nie jest skorelowany z polską gospodarką,
    bardziej już z nastrojami światowymi.

    > -jak sie tak bedzie wznosil ... to do ilu podniesie sie Wibor?

    WIBOR jest już zależny od stanu gospodarki.
    A przynajmniej był w czasach normalnej ekonomii.

    > Wojna sie nazywala swiatowa, ale ile razy bombardowano Nowy Jork?
    > A Paryz, Bruksele, Amsterdam, Kopenhage czy Prage?

    To mówisz, że Plan Marshalla był niepotrzebny?

    > Sprawdzic jak w Szwecji.
    > Hint - podatek od darowizn i spadkow :-)

    Ale to chodzi o ochronę własnego majątku, a nie rodziców.
    Więc obecnie trend wzrostowy na mieszkaniach zawdzięczamy eksperymentowi
    banków centralnych z nieadekwatnie niskimi stopami procentowymi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com