    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusze inwestycyjne ksiegowanie na czym?
    Date: Fri, 9 Oct 2009 06:47:08 -0700 (PDT)

    On 8 Paź, 16:24, "Lukasz S." <g...@y...co.uk>
    wrote:
    > Potrzebuje kilku porad z zakresu ksiegowania. Wiesz moze w jaki sposob
    > mozna robic tranzakcje swap open zeby commission nie bylo uwzglednione w
    > cashu (cos takie jak cover short z zaznaczonym Net Trade). Pozniej
    > moznaby uzyc tranzakcji commission settlement ale to wlasnie nie wiem
    > jak dziala. Zrobilem test to splacilo commission z przypadkowych
    > tranzacji. Niestety chodzi tu o rozwiazanie bez uzywania ART. Wszystkie
    > tranzacje mialyby byc automatycznie ladowane, chodzi o wersje 6.0.3.
    >
    > Pozdrawiam,

    Jezeli nie poinstruujesz systemu jak ma naliczac "commission" dla
    okreslonego brokera, to nie bedzie naliczal. Moze to rozwiazanie?
    Stworzyc "specjalnego" brokera dla swaps?

    Mam dostep do 7.2.0 i z tego co widze, przy manualnym wprowadzaniu
    transakcji prowizje sie nie naliczaja (bo tak zostal skonfigurowany
    broker). Jezeli transakcje sa ladowane automatycznie, to wszelkie
    prowizje/oplaty/SEC fee itd. sa zapisane w pliku, ktory dostajemy i
    Geneva tez nic nie kalkuluje.

    "commission settlement" nie uzywamy. Jesli Ci to moze pomoc, ponizej
    jest fragment z pomocy dla 7.2.0:

    Commission Settle Transaction

    Use a Commission Settle transaction to close deferred commissions
    payable to a particular broker. (You use the Accrue Commission check
    box in the opening or closing transaction to determine whether Geneva
    defers the commission on the transaction.) This transaction settles
    all commissions payable on transactions in all of your custodian
    accounts and strategies, between a range of dates, to a custodian
    account and strategy that you specify.

    Tip: You can run the Commissions Payable report to view outstanding
    commissions payable balances.

    To enter a Commission Settle transaction, choose Transactions > Owner
    Actions > Commission Settle, then define the fields on the General tab
    as follows.