    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fuzja BPH-Pekao i pozyczka nie spłacona automatycznie
    Date: Fri, 15 Feb 2008 21:54:32 +0100

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:
    [...]
    > Kamilu - zakładamy, że się zagalopowałem i podchodzę do tematu jak w
    > kwestii cesji.
    >
    > Dłużnik (kw1618) ma dług względem Banku X. Upoważnił BANK X do tego by
    > (tu galopuję - ale dla jasności sytuacji) tenże bank X pobierał sobie
    > od pracodawcy dłużnika 100 zł miesięcznie z wypłaty ... Pracodawca
    > widząc takie upoważnienie wykonywał stosowną dyspozycję.
    >
    > Nagle bank X sprzedaje wierzytelność *bankowi* Y.
    > Bank Y zwraca się do pracodawcy dłużnika: dajcie stówę.
    >
    > Co robisz na miejscu pracodawcy by się nie wychylić ? W ślepo na
> [...]

    Jakiego pracodawcy? Zajęcie z poborów (o to Ci chodzi?) może zrobić
    (mam nadzieję) tylko komornik.

    Tu była sytuacja,
    1. Konto jest *dłużnika*
    2. umowa stanowi, że bank swoje wierzytelności będzie potrącał "z tego
    konta" i co więcej "dłużnik nie musi nic więcej robić" (i to jest chyba
    najważniejsze)
    3. Pojawia się "ktoś trzeci" który mówi że "nie weźmiemy z Pańskiego konta
    pan spłacaj sam"

    IMO, o ile 'Nowy dłużnik" nie powie, ze teraz nie będzie "sam pobierał" tylko
    inicjatywa spłaty ma należeć do kredytobiorcy, to dla kredytobiorcy nic się
    nie powinno zmienić. [1]

    KJ
    [1] - jeszce pytanie co umowa mówi o przeniesieniu wierzytelności.